Nathalié Teodorson är Lidls Mästare 2018
Vinnaren av matlagningstävlingen ”Lidls Mästare 2018” är nu utsedd. I finalen möttes Anna Nilsson från Malmö och Nathalie Teodorson från Skara för att göra upp om titeln samt förstapriset - resecheckar till ett värde av 15 000 och köksutrustning från Lidl. Finalen avgjordes på PS Matsal i Stockholm, där Nathalié tog hem vinsten efter en jämn kamp.

Under långa 13 veckor har duktiga hemmakockar från hela landet tävlat i vem som lagar bäst mat. I slutet var det 31-åriga Nathalié Teodorson från Skara som lyckades behålla lugnet under den 90 minuter långa finaltävlingen. De vinnande rätterna var en pocherad torsk med broccoli- och blomkålsmash, friterad kapris och rödbeta samt en chokladmousse med rostad vit choklad och basilikasocker.
- Att vinna känns helt fantastisk, jag är mållös. Jag trodde aldrig att jag skulle ta det, speciellt med tanke på att Anna är så himla duktig. Det här är en upplevelse jag kommer bära med mig resten av livet, säger Nathalié Teodorson.
Finalisterna fick i uppgift att laga två olika rätter utifrån från en ”mystery box” bestående av sex stycken ingredienser ur Lidls sortiment, bland annat av blomkål, choklad och färsk basilika. De tävlande hade även tillgång till ett fullt utrustat kök, skafferi samt kylvaror för att tillreda sina rätter.
Totalt skickades över 350 bidrag in till tävlingen, som pågått på Instagram under 13 veckor. Förutom titeln Lidls Mästare, var priset även resecheckar till ett värde av 15 000 kr samt köksutrustning från Lidl och möjligheten att få egna recept publicerade i Lids kanaler.
Juryn, bestående av Sverige Mästerkock 2016, Catarina König och Daniel Lakatosz, som kom på andra plats samma år, samt två representanter från Lidl, korade Nathalie som vinnare.
– Jag är väldigt imponerad av hur våra finalister levererade och över de bidrag vi fått in, det visar verkligen på hög kreativitet hos amatörkockarna runt om i hela Sverige. Jag är också stolt över vilka fantastiska rätter båda finalisterna trollade fram utifrån våra fina råvaror. De gjorde det inte lätt för oss i juryn att bestämma oss för en vinnare, det var otroligt jämnt, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige
Inspelningen av tävlingen samt vinnarrecept finns att se i Lidls egna kanaler.
Nyckelord
Kontakter
Petra Whitehead Press- och PR-ansvarig
076-6405470press@lidl.seBilder

Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 178 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ett parti nötfärs av märket Guldgrytan15.2.2019 16:00:00 | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar nötfärs 6% 500 gram av varumärket Guldgrytan.
Lidl har utsetts till "Top Employer Europe"15.2.2019 13:19:10 | Pressmeddelande
Den internationella livsmedelskedjan Lidl har belönats med det prestigefyllda priset "Top Employer Europe" av det oberoende institutet Top Employers. Institutet utvärderar årligen arbetsförhållanden och personalstyrning hos flera arbetsgivare runt om i världen och Lidl har i år mottagit certifieringen "Top Employer" på tolv marknader.
Caroli är inte längre olidligt15.2.2019 08:13:34 | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att växa och genomförde under torsdagen årets andra butiksöppning, denna gång i köpcentrumet Caroli i Malmö. Butiken är Lidls 181:a i Sverige och ett viktigt steg att nå målet med 200 butiker 2020. För att fira att Caroli inte längre är olidligt erbjuds alla kunder som visar upp medlemsskap från annan handlare 10 procent rabatt.
Lidl kör fossilfritt 20255.2.2019 13:46:16 | Pressmeddelande
Lidl Sverige har under många år arbetat intensivt med att driva utvecklingen av klimatsmarta och hållbara logistiklösningar och tar nu nästa stora kliv framåt genom att anta Fossilfritt Sveriges transportutmaning. Som första dagligvarukedja sätter Lidl målet att genomföra fossilfria transporter 2025.
Ekologiskt ökar mest hos Lidl4.2.2019 08:00:00 | Pressmeddelande
Samtidigt som Ekowebs senaste rapport visar att försäljningsökningen av ekologiska livsmedel avstannat under 2018, har Lidls storsatsning på ekosortimentet gett resultat. Under 2018 utökade Lidl Sverige det ekologiska utbudet med 75 procent och de senaste två åren har Lidls ekoförsäljning ökat med 21 procent.
Johan Augustsson mäktigast i branschen1.2.2019 08:30:00 | Pressmeddelande
Handelns 100 mäktigaste har utsetts. Listan rankar de personer som har haft mest makt och påverkan på svensk detaljhandel under 2018 och Lidls Sverigechef Johan Augustsson går rakt in på en fjärde plats. Inom dagligvarubranschen är han rankad mäktigast.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum