Nathalié Teodorson är Lidls Mästare 2018

Vinnaren av matlagningstävlingen ”Lidls Mästare 2018” är nu utsedd. I finalen möttes Anna Nilsson från Malmö och Nathalie Teodorson från Skara för att göra upp om titeln samt förstapriset - resecheckar till ett värde av 15 000 och köksutrustning från Lidl. Finalen avgjordes på PS Matsal i Stockholm, där Nathalié tog hem vinsten efter en jämn kamp.

Nathalié Teodorson är Lidls Mästare 2018

Under långa 13 veckor har duktiga hemmakockar från hela landet tävlat i vem som lagar bäst mat. I slutet var det 31-åriga Nathalié Teodorson från Skara som lyckades behålla lugnet under den 90 minuter långa finaltävlingen. De vinnande rätterna var en pocherad torsk med broccoli- och blomkålsmash, friterad kapris och rödbeta samt en chokladmousse med rostad vit choklad och basilikasocker.

- Att vinna känns helt fantastisk, jag är mållös. Jag trodde aldrig att jag skulle ta det, speciellt med tanke på att Anna är så himla duktig. Det här är en upplevelse jag kommer bära med mig resten av livet, säger Nathalié Teodorson.

Finalisterna fick i uppgift att laga två olika rätter utifrån från en ”mystery box” bestående av sex stycken ingredienser ur Lidls sortiment, bland annat av blomkål, choklad och färsk basilika. De tävlande hade även tillgång till ett fullt utrustat kök, skafferi samt kylvaror för att tillreda sina rätter.

Totalt skickades över 350 bidrag in till tävlingen, som pågått på Instagram under 13 veckor. Förutom titeln Lidls Mästare, var priset även resecheckar till ett värde av 15 000 kr samt köksutrustning från Lidl och möjligheten att få egna recept publicerade i Lids kanaler.

Juryn, bestående av Sverige Mästerkock 2016, Catarina König och Daniel Lakatosz, som kom på andra plats samma år, samt två representanter från Lidl, korade Nathalie som vinnare.

– Jag är väldigt imponerad av hur våra finalister levererade och över de bidrag vi fått in, det visar verkligen på hög kreativitet hos amatörkockarna runt om i hela Sverige. Jag är också stolt över vilka fantastiska rätter båda finalisterna trollade fram utifrån våra fina råvaror. De gjorde det inte lätt för oss i juryn att bestämma oss för en vinnare, det var otroligt jämnt, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige
Inspelningen av tävlingen samt vinnarrecept finns att se i Lidls egna kanaler.

Nathalié Teodorson är Lidls Mästare 2018

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidl först ut med endast KRAV-märkt råvara i charksortiment20.6.2018 13:57Pressmeddelande

Som första dagligvarukedja i Sverige presenterar Lidl nu en ny charkserie som enbart innehåller KRAV-märkt råvara. Etiketten ”KRAV-märkt råvara” visar att charkprodukterna är tillverkade av köttråvara från svenska grisar som fått beta, böka i jord och bada gyttjebad på sommaren. Den nya serien, Enebacken EKO, finns i butik från den 21 juni och består av färska köttbullar, wienerkorv, falukorv, kabanoss, chorizo och rökt skinka.

Utvidgad återkallelse Älgsalami av märket Dulano1.6.2018 11:07Pressmeddelande

Den 26 april återkallades en batch av Dulano Älgsalami eftersom det inte kunde uteslutas att ovan nämnda produkt kunde innehålla små bitar av metall. Produkten togs då bort från butikshyllorna och har inte funnits för försäljning sedan dess och inga ytterligare kundärenden har inkommit. Efter fortsatt och omfattande utredning hos leverantören Direkt Chark har brister i produktionsprocessen framkommit. Lidl finner det som osannolikt men det kan dock inte uteslutas att resterande batcher är berörda. Därför utvidgas nu återkallelsen och Lidl uppmanar kunder som köpt produkten att returnera eventuella kvarvarande förpackningar. Återkallelsen gäller samtliga bäst-före datum. Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnda bäst-före datum från marknaden. Produkten finns inte för försäljning sedan tidigare återkallelse. Kunder som köpt produkten ombeds returnera de felaktiga produkterna till inköpsplatsen. Produktens datummärkning skall framgå av fö