Nationaldagsfirandet på Skansen 6 juni

Välkomna med ansökningar om ackreditering till nationaldagsfirandet den 6 juni på Skansen.

Dagen firas med ett högtidligt och festligt program på Sollidenscenen i närvaro av kungafamiljen och sänds i SVT. I år är området för press de sk allsångsplatserna nedanför Ölandskvarnarna.

För att kunna göra en ackreditering behöver vi kopia på presslegitimation eller id-kort.

OBS! Sista dagen för ackreditering är 2 juni.

Observera att Djurgården stängs av för biltrafik på eftermiddagen den 6 juni och avspärrningarna hävs när kungafamiljen lämnat området.

För mer information kontakta  Christina Hamnqvist, pressansvarig Skansen 0729 83 79 55

För mer information om fototillfällen mm på Kungliga slottet kontakta:

Kungl. Hovstaternas informationsavdelning, 08-402 6000, press@royalcourt.se

Ljuset går upp över Djurgården idag27.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag går ljuset upp extra tidigt när Djurgården både profilerar sig som Skandinaviens främsta attraktion och fördjupar samarbetet för att hålla ett ovärderligt kulturarv aktuellt. Kungl. Djurgårdens Förvaltning lyser upp besökarnas väg med en ny spännande ljusinstallation och det markerar starten på ett nytt och starkare samarbete för Djurgårdens aktörer. Slottsfogden Magnus Andersson och vd Camilla Zedendahl berättar om processen och framtiden.