Nationaldagsfirandet på Skansen 6 juni

Välkomna med ansökningar om ackreditering till nationaldagsfirandet den 6 juni på Skansen.

Dagen firas med ett högtidligt och festligt program på Sollidenscenen i närvaro av kungafamiljen och sänds i SVT. I år är området för press de sk allsångsplatserna nedanför Ölandskvarnarna.

För att kunna göra en ackreditering behöver vi kopia på presslegitimation eller id-kort.

OBS! Sista dagen för ackreditering är 2 juni.

Observera att Djurgården stängs av för biltrafik på eftermiddagen den 6 juni och avspärrningarna hävs när kungafamiljen lämnat området.

För mer information kontakta  Christina Hamnqvist, pressansvarig Skansen 0729 83 79 55

För mer information om fototillfällen mm på Kungliga slottet kontakta:

Kungl. Hovstaternas informationsavdelning, 08-402 6000, press@royalcourt.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Höstmarknad som kring år 190014.9.2017 07:00Pressmeddelande

Nu är det dags för den årliga höstmarknaden på Skansen. Sommarängen vid Skånegården fylls av försäljarnas stånd med sylter och marmelader, hantverk och blommor, färg och verktyg, godis och korvar... Drängar prövar sin styrka, porslinet ryker, barnen hoppar i höet, länsman jagar tvivelaktiga figurer och kroppkakorna ryker från de stora grytorna. Allt är som upplagt den 23-24 september för en riktig höstmarknad som vid förra sekelskiftet med andra ord.

Restaurang Biologi öppnar i Biologiska muséet14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Biologi är läran om livet och ingenting kan passa bättre som utgångspunkt för en restaurang med höga ambitioner. För att arbeta hållbart och medvetet med det som vi lever av - mat och dryck - krävs kunskap om biologi. Biologi är också namnet på den nya restaurangen i Biologiska muséet på Djurgården. Den kommer att vara öppen för abonnerade sällskap och event och är ett samarbete mellan Skansen och traktör KC Wallberg från Restauration Gubbhyllan på Skansen.