Nationaldagsfirandet på Skansen 6 juni

18.5.2017 08:50 | Stiftelsen Skansen

Välkomna med ansökningar om ackreditering till nationaldagsfirandet den 6 juni på Skansen.

Dagen firas med ett högtidligt och festligt program på Sollidenscenen i närvaro av kungafamiljen och sänds i SVT. I år är området för press de sk allsångsplatserna nedanför Ölandskvarnarna.

För att kunna göra en ackreditering behöver vi kopia på presslegitimation eller id-kort.

OBS! Sista dagen för ackreditering är 2 juni.

Observera att Djurgården stängs av för biltrafik på eftermiddagen den 6 juni och avspärrningarna hävs när kungafamiljen lämnat området.

För mer information kontakta  Christina Hamnqvist, pressansvarig Skansen 0729 83 79 55

För mer information om fototillfällen mm på Kungliga slottet kontakta:

Kungl. Hovstaternas informationsavdelning, 08-402 6000, press@royalcourt.se

08-442 81 97http://www.skansen.se/sv

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.