Nattvanding under studentveckan

För tredje året i rad kommer Elevhälsan och Svenska kyrkan att kvälls- och nattvandra i Norrköping under studentveckan. Nattvandingen är ett samarbete mellan Utbildningskontoret, socialtjänst, polis och räddningstjänst.

Vårt uppdrag är att bidra till att studenterna ska få en så trevlig student som möjligt.

Under sex kvällar/nätter – 5 juni, 8-12 juni, finns vi som vuxenstöd och har med oss vatten och plåster. Vandringen startar varje kväll kl. 20.00 vid DC Diakonicentrum, S:t Persgatan 113 och det går att nå oss på 011/24 60 00.

Information kan lämnas av Maria Bard, diakon i Svenska kyrkan, samordnare av insatsen.

Maria kan nås på maria.bard@svenskakyrkan.se