Naturvetarna rekryterar sex nya medarbetare till marknadsavdelningen
Under året som gått har fackförbundet Naturvetarna ökat sin satsning på att stärka varumärket, öka synligheten och utveckla den digitala kompetensen på marknadssidan. Avdelningen för Marknad och samhällspolitisk påverkan har lagt om arbetssättet från att vara en traditionell kommunikationsavdelning till att arbeta med ett 360-tänk där en stor del av arbetet bedrivs kampanjbaserat, för att uppnå en större effekt och mediegenomslag.
Även påverkansarbetet som tidigare skett via längre utredningar bedrivs i dag kampanjbaserat, där effekten redan är synbar. Förbundet har på mindre än ett år höjt sitt mediala genomslag för medlemsfrågor med flera hundra procent jämfört med tidigare.
Nu fortsätter förbundet att stärka upp med fyra nya medarbetare till avdelningen för att ytterligare accelerera sitt marknads- och påverkansarbete. Dessutom pågår ett rekryteringsarbete för ytterligare två. Till hösten kommer avdelningen bestå av 12 medarbetare, varav hälften är nyrekryterade.
- Vi fortsätter vårt utvecklingsarbete och har nu knutit till oss några riktigt grymma personer som kompletterar det befintliga teamet med unika kompetenser, vilket känns spännande och kul, säger Petra Malm, chef för avdelningen för Marknad och Samhällspolitisk påverkan.
Till hösten börjar
Nima Farrahi, 28, i en roll som analytiker och statistiker. Han kommer närmast från marknadsundersökningsföretaget YouGov, där han lett kvantitativa projekt i syfte att hjälpa verksamheter att få en djupare förståelse för konsumenter, marknader och beteenden. Nima är utbildad nationalekonom med specialisering inom statistik.
Erik Aronsson, 63, som anställs som samhällspolitisk redaktör. Erik lämnar contentbyrån Appelberg publishing, där han arbetat de senaste 17 åren som senior skribent, redaktör, kundansvarig och projektledare. Erik har även en bakgrund som skribent på Affärsvärlden, samt redaktionschef på Finanstidningen och Reuters.
Ellinor Molin, 26, anställs som webbredaktör. Ellinor har tidigare arbetat som webbredaktör på Ny Teknik och är utbildad journalist. Hon kommer utveckla förbundets datadrivna kommunikation, och fokusera på att öka den digitala synligheten.
Sarah Folcker, 29, som anställs som marknadsassistent, med särskilt fokus på rekrytering. Sarah är utbildad inom marknadsföring och har även en bakgrund inom försäljning, bland annat för Telia. Hon kommer ha ett starkt fokus på rekrytering.
- Erik Aronsson och Nima Farrahi har arbetat som konsulter, och är vana vid att ta fram innehåll och resultat baserat på data. De är proffs på att tänka målgruppsbaserat och att väga in många olika kommunikativa aspekter i sina analyser. Med Eriks långa erfarenhet av att arbeta på kommersiella redaktioner får vi ett bra stöd i vårt fortsatta arbete gentemot media, säger Petra Malm.
- Ellinor Molin kommer från Ny Teknik, där man är extremt bra på att arbeta datadrivet, driva trafik till sajten och optimera det digitala flödet. Vi kommer även satsa mer på medlemsrekrytering, och här har kommer Sarah Folcker, som har erfarenhet av försäljning, passa klockrent för rollen, säger Petra Malm.
- Det här är fyra otroligt talangfulla personer, som alla kommer bidra med nya, spännande insikter och hög kompetens inom sitt område. Tillsammans med övriga på avdelningen skapar de ett dream team som vi hoppas ska synliggöra våra medlemmars frågor ytterligare framöver, säger Petra Malm.
Till hösten kommer Naturvetarna även rekrytera en utredare och en till samhällspolitisk redaktör till teamet.
Nyckelord
Kontakter
Per KlingbjerFörbundsdirektör
Tel:073-366 24 38per.klingbjer@naturvetarna.sePetra MalmChef Marknad & Samhällspolitisk påverkan
Tel:073-366 24 10petra.malm@naturvetarna.seBilder
Om
Följ Naturvetarna
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Naturvetarna
Svenskar vill göra en insats för klimatet27.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Regeringen måste öka investeringar i forskning och högre utbildning, för att vi ska kunna hantera klimathot och energifrågor. Det anser tre av fyra svenskar, enligt en nygjord Novus-undersökning. Och intresset för att själv bidra till omställningen är stort hos befolkningen.
Per Sjödin ny förhandlingschef på Naturvetarna13.12.2023 16:40:45 CET | Pressmeddelande
Fackförbundet Naturvetarna rekryterar Per Sjödin som ny förhandlingschef. Han kommer närmast från en roll som förhandlings- och lönechef i Sundbybergs kommun, och har en gedigen erfarenhet från både arbetsgivar- och arbetstagarsidan.
Universitetet hetaste arbetsgivaren i Uppsala10.11.2023 12:00:30 CET | Pressmeddelande
Är man naturvetare och bor i Region Uppsala är Uppsala universitet är den mest attraktiva arbetsgivaren. Det visar fackförbundet Naturvetarnas stora undersökning Naturvetarbarometern, där nästan 6 000 personer rankat de hetaste arbetsgivarna i Sverige.
Här är de hetaste arbetsgivarna för naturvetare10.11.2023 11:00:00 CET | Pressmeddelande
Nästan 6 000 akademiskt utbildade naturvetare har sagt sitt och listat vilka arbetsgivare de helst vill jobba hos. Vinnare är Länsstyrelsen som även klassas som den mest hållbara arbetsgivaren. – Vi är så glada och stolta för utmärkelsen, säger Johanna Lindgren, miljödirektör på Länsstyrelsen.
FOI favorit hos naturvetare inom tech10.11.2023 11:00:00 CET | Pressmeddelande
Totalförsvarets forskningsinstitut FOI är för andra året i rad den mest populära arbetsgivaren hos naturvetare inom it och tech. Det visar Naturvetarbarometern, en stor undersökning där nästan 6 000 personer har rankat de hetaste arbetsgivarna i Sverige.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum