Nawid Rahmanzai ny chef i Landskrona

Nawid Rahmanzai är nu på plats som servicechef på Ömangruppen i Landskrona. Han har tidigare jobbat som projektledare inom ventilation och kommer närmast från installations- och serviceföretaget Umia i Malmö.

– Jag var sugen på nya utmaningar och blev tipsad att söka tjänsten i Landskrona. Ömangruppen är relativt nya i Malmö, men branschen är ganska liten här i Skåne och jag känner till flera av mina nya kollegor sedan tidigare, säger Nawid.

Nawid är utbildad VVS-ingenjör och har lång erfarenhet som projektledare på entreprenadsidan, bland annat på Umia i Malmö och GK Gruppen i Stockholm. På Ömangruppen kommer han främst att arbeta med nya och befintliga serviceavtalskunder och han kommer få stor nytta av sin kunskap och erfarenhet inom ekonomi, entreprenadjuridik och resursplanering av personal.

– Den största skillnaden för kunderna framöver blir att vi kommer besöka dem oftare och följa upp att de är nöjda med vårt arbete. Jag kommer även att se över hur vi kan hjälpa våra dem mer, både med tekniska lösningar och energibesparing, berättar Nawid.

Ledare och lagspelare

Nawid började på Ömangruppen den 2 december känner sig redan som en i gänget.

– Jag har fått ett mycket bra välkomnande av alla på kontoren i Skåne. Det finns en enorm potential här. Det är lite unikt att teknikerna är så allsidiga med en bred kompetens inom både kyla, värme och ventilation samtidigt som de flesta har en spetskompetens, säger han.

Nawid har tidigare spelat fotboll på elitnivå i Husie IF och Kvarnby IK och lagsporten har alltid upptagit en stor del av hans fritid. Han är idag tränare för tjejer på elitnivå i IF Limhamn Bunkeflo.

– Mina år som tränare och fotbollsspelare har gjort mig bra på att bygga relationer och att få en grupp att jobba mot ett och samma mål. Jag kan ha flera bollar i luften samtidigt utan att bli stressad och jag har en vinnarinställning som gör att jag inte ger upp, avslutar Nawid.

Ömangruppen i Skåne söker nu servicetekniker inom ventilation, OVK samt Styr och regler. Mer info om alla lediga tjänster finns på Ömangruppens hemsida.