Nerja nyhet i Vings program

Pittoreska Nerja i Andalusien är Vings senaste nyhet på spanska fastlandet. Nerja är sedan länge en favorit på Costa del Sol bland såväl semestrande som bofasta svenskar och nu har även Vings kunder möjlighet att boka en resa till det populära resmålet.

Nerja, fotograf Joni Audas, Ving

Nerja är vackert beläget vid Medelhavet med bergsmassivet Sierra de Tejada, Amijada y Alhama och toppen El Cielo som en vacker kuliss i bakgrunden. Resmålet ligger cirka 1 timme öster om Málaga och från Nerja är det även enkelt att ta sig med hyrbil till Granada och Sierra Nevada som ligger drygt 1-1,5 timme norrut.

Det är väldigt roligt att vi kan erbjuda våra kunder ett nytt resmål i Andalusien. Nerjas vackra läge direkt vid havet med de mäktiga bergen i bakgrunden gör att resmålet sticker ut i vårt program på Costa del Sol. Till skillnad mot de större badorterna längs kusten är Nerja också lugnare och mer småskaligt, vilket vi vet att många svenskar uppskattar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Nerja har mycket att erbjuda, både i form av naturupplevelser, shopping, restauranger och sol- och bad. Resmålets mest kända landmärke är Balcón de Europa, en utsiktspunkt mitt i staden där man har milsvid utsikt över både bergen, omgivningarna och Medelhavet. I närheten av Balcón de Europa ligger också restaurang-/bar- och shoppingstråken. I utkanten av Nerja finner man de stora droppstensgrottorna Cuevas de Nerja, som är ett givet utflyktsmål. Grottorna är även en bra utgångspunkt om man önskar vandra i bergen då flera vandringsleder utgår härifrån. I bergen strax ovanför Nerja ligger också den lilla konstnärsbyn Frigiliana som är känd för sina konstgallerier, små butiker och slingrande gränder. Hit kan man enkelt ta sig med både hyrbil och lokalbuss från Nerja.

Nerja bjuder även på sol och bad och fina stränder som varvas med dramatiska klippformationer. De mest kända stränderna är Playa Burriana och Playa Playazo som ligger ett stenkast från centrum. Trappor leder ner till de flesta ständerna och på exempelvis Playa Burriana finns även en mysig strandpromenad med flera restauranger och strandcaféer där man bl a kan njuta av klassisk spansk paella eller grillad fisk till lunch eller middag.

Till Nerja kan man resa med Vings reguljärflygspaketerade resor året runt med direktflyg flera dagar i veckan från bla Stockholm. I Nerja kan Ving erbjuda ett tiotal olika hotell, från enklare boenden till utvalda familjehotell.

Prisexempel

En vecka i Nerja på hotell Perla Marina (VVVV). Avresa från den 8 november 2017 från Stockholm, Arlanda. Boende i dubbelrum inklusive frukost, från 4 595 kronor per person.

Önskas ytterligare information eller bilder kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.