NEW NORDA - OLIVE TREES IN THE OLD POST OFFICE

Restaurang Norda at Clarion Hotel Post, Gothenburg Sweden, has a brand new suit – in green. With its own roof top garden, a new interior and a menu that suits all tastes, Norda Bar & Grill has been transformed into Restaurant Norda.

NEW NORDA - OLIVE TREES IN THE OLD POST OFFICE

Urban Garden - A separate roof top garden

Its 16,000 liters of soil has transformed its otherwise gray surface to a lush oasis. It has been named Urban Garden and farmers Jonas Lindh and William Bailey from Kajodlarna in Gothenburg ensures that the hotels restaurants Norda and VRÅ have access to heralded primers during the season.

In the cultivation beds, root vegetables, legumes with more exotic elements like chili and ginger are crowded. There is also an attempt to grow Wasabi that is used in large amounts at vRÅ.

The roof top garden in line with the hotel's investment in more plant based food and environmentally supports the complete ambition of fewer transports.

The next part of the investment is a compost station for organic waste. Our work with the Urban Garden is just the beginning, says Martin Wiholm, Food & Beverage Manager at Clarion Post.

New interior

Spik Studios has created a new exciting look for Norda and its interior interacts with the K-branded property's origins from the 1920s.

We have created a new scene for Norda, influenced by the hotel's new food concept, garden and creativity. With deep green vibrant patterns and natural materials along with olive trees and home-made inlets from the kitchen - a magic has been created in one of most beautiful venues in Gothenburg, says Daniel Berg Stocks, CEO Spik Studios

Sustainability Focus - MSC Fish, Palm oil, V.A.K.E.T

On the menu in Norda we find a variety of MSC and ASC-certified fish dishes. Fair and sustainable fishing is a clear line in the new restaurant.

For us, it's important to work with certified ingredients and the MSC and ASC is good addition to the palm-free restaurant that we already are. The hotel's environmental goal "V.A.K.E.T" - reduced consumption of water, waste, chemicals, energy and transport imbued in Nordas operations, says Martin Wiholm, Food & Beverage Manager at Clarion Post.

The best things can come along

Nordas predecessor Norda Bar & Grill had a popular. According to the English magazine The Mirror, the brunch was voted the best in the world in 2015.

The featured wine list with American wines, mainly those from the prestigious and exciting wine district of Oregon, is one of the world's largest wine lists outside US borders. Norda was recently voted winner of the Oregon Wine Boards A-list Awards 2017.

Nordas kitchen focuses on food from the Swedish west coast, combined with influences from all areas and kitchens of Manhattan, New York. Nothing is left by chance when it comes to ingredients, dishes, drinks and sustainability in the new restaurant.

Whether dates, business lunches or just beer is in the calendar, the new Norda can satisfy anyone. Social dining at its best.

OTHER INFORMATION

MSC labeling applies to wild-caught fish and seafood from MSC-certified sustainable fishing, while ASC labeling applies to farmed seafood.

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. För den som är ute efter något unikt i världsklass så är ett besök på Bon Bon Bar en självklarhet. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.