New Wave Profile lanserar ny webbplattform som ger digitala fördelar

(Stockholm 29 november 2016) EVRY har i nära samarbete med New Wave utvecklat och lanserat en ny digital webbplattform som gör det enkelt för New Wave Profile att vara uppdaterade och aktuella med sitt erbjudande, och ger besökarna helt nya möjligheter att inspireras för att snabbt finna kreativa lösningar inom visuell profilering.

”I dag räcker det inte att bara erbjuda profilprodukter till ett bra pris. Med den här lösningen kan vi enklare differentiera oss och hjälpa våra kunder se möjligheterna med ett långsiktigt varumärkesbyggande”, säger Camilla Fjordland, konceptansvarig, New Wave Profile.

Lanseringen av den nya webbplattformen innebär att New Wave Profile går från att arbeta med fokus på tryckta produktkataloger till ett digitalt verktyg som gör det enkelt att hela tiden hålla sina erbjudanden uppdaterade och relevanta. Den nya hemsidan har ett tilltalande och inspirerande bildspråk, en väl utvecklad sökfunktion för att lättare hitta rätt bland olika möjligheter, är mobilanpassad och har dessutom en chattfunktion där besökaren snabbt kan få svar på frågor.

”Att EVRY blev vår partner i det här arbetet kändes naturligt. Vi har goda erfarenheter från tidigare samarbeten och vet att de ligger i framkant när det gäller digital transformation som ger tydlig affärsnytta. Vi är så här långt mycket nöjda med resultatet och ser fram emot ett arbete där vi får full utväxling på vår nya plattform”, fortsätter Camilla Fjordland.

”Med tanke på att New Wave Profile är Skandinaviens ledande återförsäljarkedja inom företagsprofilering är det naturligtvis roligt att vi fått förtroendet att ta oss an det här uppdraget. Det här är också ett projekt där digitaliseringens möjligheter att utveckla en verksamhet blir väldigt tydlig”, säger Fredrik Almén, Sverigechef EVRY.

Plattformen är byggd i EpiServer och all produktinformation hämtas från InRiver PIM.

Om New Wave Profile

New Wave Profile har funnits sedan år 1998 och omfattar i dag 65 fristående återförsäljare med en bred geografisk spridning i Sverige. Kedjan ägs och drivs av New Wave Mode som är ett dotterbolag inom New Wave Group. New Wave Profile finns även i Danmark, Norge och Finland.