Nicolas Le Riche's appointment extended until 2025

Ballet Director Nicolas Le Riche has agreed to stay another two years as Artistic director of the Royal Swedish Ballet. The extended contract lasts until the summer of 2025.

»I look forward to continuing to work with the dancers of the Royal Swedish Ballet, we have worked hard and achieved great success in recent years despite the pandemic. Together with the management, I will work on building the next chapter in the history of the dance company«, says Nicolas Le Riche.

»Nicolas has led the Royal Ballet to significant audience success and I have confidence that he will continue to do so for the next two years as well. In parallel with this, the ongoing development work in ballet will continue with the aim of ensuring a long-term sustainable and successful organization for all employees. I am pleased that Nicolas has chosen to accept to stay with us at the Royal Swedish Opera for some time yet«, says CEO Fredrik Lindgren.

Nicolas Le Riche took over as Artistic director of the Royal Swedish Ballet in 2017. Since then, the ballet company, which next year celebrates 250 years, has had great success with productions such as Swan Lake, Eskapist and works by Mats Ek, Jiri Kylián, Ohad Naharín, George Balanchine, Angelin Preljocaj and Jiri Bubenichek, among others. The latest commissioned work Cinderella in choreography by Tamara Rojo, which was the success of the spring, will have its re-opening on December 2.

Keywords

Images

Download
Nicolas Le Riche, Artistic director Royal Swedish Ballet. Photo: Royal Swedish Opera / Henrik Halvarsson
Download

About Kungliga Operan

Subscribe to releases from Kungliga Operan

Subscribe to all the latest releases from Kungliga Operan by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Kungliga Operan

Strandad utvald till Scenkonstbiennalen 20238.2.2023 11:00:00 CET | Pressmeddelande

Operan Strandad, som hade urpremiär på Kungliga Operan 2022, är utvald till årets Scenkonstbiennal på Dramaten i Stockholm 30 maj till 4 juni. Strandad är skapad av kompositören Karin Rehnqvist och librettisten Kerstin Perski och är en specialbeställning från Kungliga Operan. Vivianne Holmberg och Lena Willemark gjorde huvudrollerna som den dubbla karaktären Maria och Den Andra. Regissör var Natalie Ringler.

Premiär för Riptide och efterlängtad återkomst för Cacti och Minus 16 − tre moderna dansverk tar plats på Kungliga Operan6.2.2023 16:01:49 CET | Pressmeddelande

Det blir en helkväll med modern dans när Kungliga Baletten framför koreografier av Hlín Hjálmarsdóttir, Alexander Ekman och Ohad Naharin. Hjálmarsdóttirs Riptide, som skapades under pandemin och enbart har visats digitalt, får nu sin urpremiär på scenen. Kvällen inleds med Ekmans hyllade CACTI, som framfördes för minimal publik under pandemin, och avslutas med Ohad Naharins moderna klassiker Minus 16.

Brittenvår i Stockholm27.1.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Den brittiske kompositören Benjamin Britten är välkänd i den klassiska världen men kanske lite mer av en doldis för operapubliken. Han beskrivs ofta som den klassiska musikens underbarn under 1900-talet. I vår kan stockholmarna uppleva Britten på både Folkoperan och Kungliga Operan. Först ut är Folkoperan med The Turn of the Screw och senare i vår har En midsommarnattsdröm premiär på Kungliga Operan, regisserad av Folkoperans konstnärliga chef Tobias Theorell.

Biljetter till Kungliga Operan för 250 kronor under hela jubileumsåret 2023.25.1.2023 14:35:55 CET | Pressmeddelande

Idag släpps 250-kronorsbiljetter för att uppmärksamma Kungliga Operans 250-årsjubileum. Biljetterna släpps kontinuerligt under året och kommer att finnas tillgängliga till ett begränsat antal platser på ett flertal av årets uppsättningar. 250-kronorsbiljetterna är tänkta för ny, vuxen publik som inte förut besökt Kungliga Operan, de tidigare rabatterna för unga och studenter finns kvar.