Niklas Thelning ny Sverigechef för Retriever

Niklas Thelning tar över som Sverigechef på Retriever. Han rekryteras internt från posten som Key Account Manager och tillträder sin nya tjänst från och med 22 augusti. Niklas kommer ansvara för den svenska verksamheten samt ingå i den nordiska koncernledningen.

- Niklas har en gedigen erfarenhet av mediebranschen samt starkt kundfokus, vilket vi såg som viktiga faktorer i rekryteringen av ny Sverigechef. Jag ser personligen fram emot att få följa honom i hans arbete att leda Retriever i Sverige, säger Robert Söderling, VD för Retriever.

Niklas har en bakgrund inom kommunikation och försäljning. 2006 började han på Retriever som Key Account Manager och har sedan dess varit med i arbetet att bygga upp företaget och bidragit till dess positiva tillväxt.

-  Det är såklart med största ödmjukhet jag kliver på rollen som Sverigechef. Jag har jobbat tio år inom Retriever så jag känner mig trygg i affären, den framtidsbransch vi spelar inom samt tillsammans med alla duktiga kollegor som dagligen lever Retriever. Jag ser väldigt mycket fram emot att, tillsammans med den svenska organisationen, fortsätta utveckla Retrievers affär, säger Niklas Thelning.

Niklas tillträder sin nya tjänst den 22 augusti 2016.

Medieanalysföretaget Retriever är ledande i Norden inom mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Retriever bevakar och analyserar information i sociala medier, webb, tidningar, magasin, radio och tv. Retriever ägs av TT Nyhetsbyrån och norska nyhetsbyrån NTB.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.