Paulig Group

Niklas Truedsson tar ledningen för Risenta

Med början i oktober har Niklas Truedsson utnämnts till divisionschef för Paulig-koncernens Naturally Healthy Food-division samt verkställande direktör för Risenta AB. Risenta är marknadsledare inom hälsosamma baslivsmedel i Sverige och verksamheten har utvecklats snabbt under de senaste åren, produkterna säljs numera även i Finland. Sedan februari 2015 ingår Risenta i den finländska, familjeägda Paulig-koncernen.

Niklas Truedsson har en bred erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror och starka varumärken från ett antal ledande positioner inom Unilever i Norden och internationellt, senast som landchef för Unilever Sverige.

”Det är ett privilegium att få ta över en verksamhet som Risenta inom Paulig koncernen”, säger Niklas, ”Jag ser med stor ödmjukhet och energi fram emot att fortsätta tillväxtresan tillsammans med våra kunder”.

Niklas Truedsson blir därmed även medlem i Paulig-koncernens ledningsgrupp. Han tillträder den 12 oktober 2015 och kommer vara stationerad i Stockholm.

Information:
Anita Laxén, kommunikationsdirektör, Paulig Group
tfn: +358 40 770 0873, anita.laxen(at)paulig.com

****

Paulig Group är ett internationellt familjeägt företag i livsmedelsbranschen. Koncernen har fyra divisioner: Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food och Naturally Healthy Food. Till Paulig-koncernens starka varumärken hör bland annat Paulig, Santa Maria och Risenta. Koncernen har närmare 2 000 anställda i tretton olika länder. År 2014 var omsättningen 867 miljoner euro. www.pauliggroup.com

Risenta är ett svenskt företag som idag är marknadsledande producent av hälsosamma baslivsmedel i Sverige. Företaget erbjuder ett heltäckande sortiment av basvaror som frön och kärnor, müsli och granola, specialmjöl, flingor och gryn, ris, bönor och linser, mellanmålsprodukter samt bönpasta, torkad frukt och nötter. Risenta grundades 1940 och drivs idag av tredje generationens ägare. Sedan 2005 finns huvudkontor och lager i Sollentuna, Stockholm. www.risenta.se

Niklas Truedsson

Paulig Group
Satamakaari 20, PO box 15
FI-00981 Helsingfors, Finland

+358 9 319 81http://www.pauliggroup.com
Paulig Group är ett internationellt familjeägt företag i livsmedelsbranschen. Koncernen har fyra divisioner: Kaffe, Världens Mat & Kryddor, Snack Food och Industrikryddor. Till Paulig-koncernens starka varumärken hör bland annat Paulig och Santa Maria. Koncernen har närmare 2 000 anställda i femton olika länder. År 2013 var omsättningen 850 miljoner euro.

Följ Paulig Group

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Paulig Group