Nils van der Poel är redo för världscup 2 i Stavanger

Kommande helg arrangeras världscup 2 i Sørmarka Arena / Stavanger (NOR). 10.000m står på programmet och Nils van der Poel är redo.
Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.
Foto: Bildbyrån Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.

Nils van der Poel som var överlägsen på 5000m i samband med den första världscupen för säsongen. Nils segertid noterades till 6.15,56 vilket var hela 5,37 sekunder bättre än tvåan, Ted Jan Bloemen (Kanada).

Nu väntar världscup 2 i Stavanger där favoritdistansen 10.000m står med i programmet. Detta är den enda tillfället som 10.000m genomförs i samband med världscupen. Nils har placerat sig i ett utmärkt läge och lyckas han upprepa sin presation från världscup 1 ser möjligheterna väldigt bra ut att få kvotplatser till de kommande olympiska spelen i Peking.

Det är många som önskar att få göra egna intervjuer med Nils både vad gäller inför som efter hans tävlingar. Vi har valt att "ligga lågt" och låta Nils få koncentera sig på sin uppgift. Vi kommer genomföra en öppen digital presskonferens under söndagen och där ges chansen att ställa ett antal frågor till Nils. Klockslaget är ännu ej fastställt men är man intresserad av att deltaga så lämnar man sitt intresse till mattias.hadders@swesports.org

Under världscup 2 har man också möjlighet att vara på plats för att bevaka samt delta i den virtuella mixade zonen. Den virtuella mixade zonen är öppen efter att Nils har gått i mål.

För vidare frågor och anmäla kontaktar man Ida Njåtun: speedskatingmedia@gmail.com

Vill man komma i kontakt med våra tränare och coacher för att stämma av med de så når ni dessa på:

Johan Röjler (Personlig tränare): 073-153 92 70

Joel Eriksson: 073-181 70 94

OBS: Johan & Joel kommer inte per automatik lämna över telefonen till Nils, utan besvarar endast frågor utifrån deras perspektiv inför och efter tävlingarna.

M
er information om kommande tävling gällande allmän info, mediainfo, tv-tider och start/resultatservice finns på följande sidor.

SweSports

Viasat sänder hela världscup och 10.000m genomförs på lördagen.

Internationella Skridskounionen, ISU, (mediainfo)

Start och resultatservice

Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.
Foto: Bildbyrån Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.