Talarnas

Nio stjärnor i landets största digitala KickOff

Julbordet blev inställt och varenda kickoff likaså. Ändå har det aldrig varit viktigare än nu att hitta energin, arbetsglädjen och verktygen för att skapa motivation i distanströtta arbetsgrupper. Många slåss med att hålla ihop sitt team, upprätthålla motivation som krävs för att nå företagets mål och mota den mentala trötthet som riskerar att uppstå när vi inte får den viktiga sociala kontakten i fikarummet eller tillsammans med kollegor på lunchen. Några av landets bästa talare, underhållare, komiker, artister, experter och inspiratörer sänder nära två timmars underhållande show och KICKOFF den 1 februari. Just av den här anledningen. Öppen för alla.

– I vanliga fall brukar arbetsplatser i landet samla sina viktiga medarbetare på olika platser i landet för att mötas i en uppstart som laddar för årets utmaningar. Det är inte möjligt i år men innebär inte att vi inte behöver en uppstart, motivation och uppmuntran för att hålla ut än lite till i pandemin vilket är viktigt för företagets resultat, för Sveriges näringsliv, för tillväxt och framåtanda. Därför arrangerar vi en digital KickOff som är tillgänglig och anpassad för varenda arbetsplats som vill värna om företagets viktigaste resurser; medarbetarna, säger Frida Boisen, konferencier för TALARNAS Kickoff.

Det blir en KickOff med några av Sveriges bästa talare och inspiratörer. Christina Stielli, utsedd till årets talare två år i rad, berättar om hur vi hittar arbetsglädjen som behövs för att finna motivation och lust i ett arbete med utmaningar, Tobias Karlsson, från TV4 Let’s Dance, talar om vikten av att uppmärksamma varandra, hur vi inkluderar de som inte hörs lika mycket i Zoom-mötet, de som nyanställs och vad som händer med vårt samhälle när vi ler åt varandra. Annika R Malmberg kommer dela med sig av sina träffsäkra och underhållande beskrivningar av människors olikheter och egenheter och hur vi ska bli bättre på att jobba tillsammans och undvika alla onödiga krockar som ofta uppstår när vi jobbar på distans eller är under press. David Stiernholm, en av Sveriges främsta talare inom struktur och effektivitet har nycklar till hur vi får ett distansarbete att verkligen bli och kännas effektivt med enkla grepp som kan appliceras direkt.

- Vi på TALARNAS jobbar nära våra kunder och vet vad som behövs. Därför har vi också tagit med ytterligare fyra stjärnor på vår digitala KickOff, säger Frida Boisen.

Carolina Klüft sätter strålkastare på ungdomar och barns stora behov av rörelse och ger enkla verktyg och konkreta tips på hur vi tillsammans kan arbeta efter Generation Peps hälsoperspektiv

Leila Söderholm, ständigt aktuell i media, levererar det hon är expert på: träningsmetoder för korta pauser, vid en stol eller med sin berömda (och tuffa) handduksträning.

Jennie Walldén, känd från TV4 Sveriges Mästerkock, vet hur många som saknar lunchen med kollegorna och bjuder deltagarna på TALARNAS KickOff på ett antal lättlagade ”dagens lunch”.

Tobias Persson, som har gjort omtalad succé med sin komiska betraktelse av distansarbetets utmaningar. I stil med The Office bjuder han på det en riktig KickOff alltid ska leverera: skratt och igenkänning i absurda situationer.

- För varje såld biljett går allt överskott till Zelmerlöw & Björkman Foundation vilket innebär att vi på TALARNAS samtidigt, tillsammans med alla deltagare, levererar möjligheter för unga människors utbildning och framtid i en annan del av världen, säger Tobias Karlsson.

TALARNAS KickOff sänds från Fotografiska i Stockholm den 1 februari kl 12 och kl 18. Biljetterna bokas via Tickster.

Talarnas

Talarnas är den enda talarförmedlingen som drivs och ägs av några av Sveriges bästa talare.

Vi vet vad vi pratar om och vi vet vad våra kunder kanske letar efter, behöver och vill ha.

Därför förmedlar vi bara de talare, moderatorer och underhållare som vi kan gå i god för själva. Vi kvalitetssäkrar alla våra profiler i en process som garanterar att du inte behöver undra, de profiler som finns på vår webb är de bästa inom sitt område. De är ledande, professionella och noggranna.

När vi bildade Talarnas var vi överens om att vi också ville arbeta för att göra världen lite bättre. Därför arbetar vi konkret och detaljerat mot FNs globala mål och tack vare vårt partnerskap med  ZELMERLÖW & BJÖRKMAN FOUNDATION  genererar varje förmedlat uppdrag ekonomiska medel till stiftelsens arbete för barn och ungdomars utbildning och trygghet i Kenya.

Välkommen till Talarnas!