Njutningen – Väsentlig ökning av försäljningen

I pandemins spår blir det tydligt vad svenskarna lägger sina pengar på. Njutningen har sett en markant ökning av försäljningen i pandemins spår.

Med nya restriktioner och allt fler som arbetar hemifrån med anledning av corona så innebär det att fler svenskar befinner sig mer i sina hem. Pandemin har drabbat flera branscher hårt, men däremot så blomstrar e-handeln i dessa tider. En nischad bransch som det går extra bra för i tider som dessa är vuxenleksaker.

Njutningen.se är en oberoende aktör som listar vuxenleksaker och de har under det gångna året sett en kraftig ökning av försäljningen av traditionella vuxenleksaker. Utöver detta har Njutningen även noterat ett växande intresse för dyrare och större vuxenleksaker. Det verkar därmed som att svenskarna har fått upp intresset för ett utbud de tidigare inte riktigt hade koll på.

”I pandemins spår har allt fler kunder valt att spendera sina pengar på dyrare och större vuxenleksaker. En del av förklaringen kan vara att man fått upp ögonen för ett utbud som man tidigare inte haft koll på. Istället för klassiska vuxenleksaker har man valt att lyxa till det lite extra med exklusiva prylar.” säger pressansvarig på Njutningen.

Det faktum att allt fler svenskar skaffar sig mer exklusiva vuxenleksaker visar också att svenskarna är villiga att ta ut svängarna och testa något nytt. Njutningen menar att denna trend mycket väl kan hålla i sig även efter pandemin, då många förstår vikten av att investera i sin relation med partnern och i sitt sexuella välmående.

Om Njutningen

Njutningen.se är en hemsida som gör det möjligt för konsumenter att jämföra priser, modeller och annat på olika vuxenleksaker. De strävar efter att göra det enklare för personer att hitta de bästa vuxenleksakerna till marknadens bästa priser.

Mari Metsar

kontakt@njutningen.se