Nokia utökar sitt strategiska partnerskap med Wipro för att främja digital omvandling och effektivisering av globala företagstjänster.

Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), ett ledande globalt företag som erbjuder tekniska tjänster och konsulttjänster, har meddelat att de ingått ett nytt femårigt strategiskt avtal med Nokia, världens ledande multinationella företag inom nätverk, telekommunikation och konsumentelektronik. Det nya avtalet bygger på ett partnerskap som ursprungligen etablerades för över 20 år sedan och visar på starka partnerskapsband.

Wipro kommer att leverera globala affärstjänster till stöd för Nokias förnyade verksamhetsmodell, med fokus på processoptimering, beröringsfri behandling och förbättrade användar- och kundupplevelser inom områden som orderhantering, distribution, finans och redovisning. För Nokia innebär detta ett stort steg mot digitalisering av verksamheten genom att utnyttja Wipros unika omvandlings- och innovationskapacitet.

"Vi har valt Wipro som vår långsiktiga partner för att stödja Nokia GBS transformation av tjänsteleveranserna under de kommande fem åren. Det här markerar en viktig milstolpe på resan där vårt mål är att leverera konkreta fördelar till Nokia Business Groups genom en enhetlig kundtjänst, smidig serviceintegration, förbättrad transparens och prestanda för GBS", säger Rod Lindsay, Vice President, Global Business Services, Nokia.

"Vårt partnerskap med Nokia är verkligen strategiskt, det har byggts upp under 20 års tid och bygger på våra gemensamma värderingar. Vi har nu ett gemensamt syfte: att driva effektfulla och mätbara affärsresultat, något som möjliggörs genom teknik, automatisering och processdigitalisering. Vårt mål är att göra det möjligt för Nokia att vinna i och bortom 5G-världen", säger Vinay Firake, Senior Vice President & Managing Director - Nordics, Wipro Ltd.

Anmärkning: Det nya avtalet offentliggjordes i Wipro Limiteds pressmeddelande om finansiella resultat, daterat den 29 april 2022, för det kvartal och år som slutade den 31 mars 2022 (Q4 FY21-22). Man nämnde däremot inte kundens namn, avtalets längd eller omfattning.

Om Wipro Limited

Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) är ett ledande teknik- och konsultföretag som fokuserar på att bygga innovativa lösningar som möter kundernas mest komplexa behov av digital omvandling. Genom att utnyttja vår helomfattande portfölj av kapacitet inom rådgivning, design, teknik och drift hjälper vi kunderna att förverkliga sina djärvaste ambitioner och bygga framtidsinriktade, hållbara företag. Med över 250 000 anställda och affärspartners i 66 länder uppfyller vi vårt löfte om att hjälpa våra kunder, kollegor och samhällen att blomstra i en ständigt föränderlig värld. För ytterligare information, besök oss på www.wipro.com.

Framåtblickande uttalanden

De framåtblickande uttalanden som finns här representerar Wipros uppfattningar om framtida händelser, av vilka många till sin natur är osäkra och utanför Wipros kontroll. Sådana uttalanden inkluderar, men är inte begränsade till, uttalanden om Wipros tillväxtutsikter, dess framtida finansiella resultat samt dess planer, förväntningar och avsikter. Wipro varnar läsarna för att de framåtblickande uttalanden som finns här är föremål för risker och osäkerheter som kan leda till att de faktiska resultaten skiljer sig väsentligt från de resultat som förutses i dessa uttalanden. Sådana risker och osäkerheter inkluderar, men är inte begränsade till, risker och osäkerheter avseende fluktuationer i vårt resultat, våra intäkter och vinster, vår förmåga att generera och hantera tillväxt, fullständiga föreslagna bolagsåtgärder, intensiv konkurrens inom IT-tjänster, vår förmåga att behålla vår kostnadsfördel, löneökningar i Indien, vår förmåga att attrahera och behålla högt kvalificerade yrkesverksamma, tids- och kostnadsöverskridanden i kontrakt med fast pris och fast tid, kundcentrering, restriktioner för invandring, vår förmåga att hantera vår internationella verksamhet, minskad efterfrågan på teknik inom våra viktigaste fokusområden, störningar i telekommunikationsnätverken, vår förmåga att framgångsrikt slutföra och integrera potentiella förvärv, skadeståndsansvar för våra serviceavtal, framgången för de företag i vilka vi gör strategiska investeringar, indragning av skattemässiga statliga incitament, politisk instabilitet, krig, rättsliga restriktioner för att anskaffa kapital eller förvärva företag utanför Indien, otillåten användning av vår immateriella egendom och allmänna ekonomiska förhållanden som påverkar vår verksamhet och bransch.

Ytterligare risker som kan påverka våra framtida rörelseresultat beskrivs mer utförligt i våra dokument som lämnats in till den amerikanska Securities and Exchange Commission, inklusive, men inte begränsat till, årsrapporter på Form 20-F. Dessa dokument finns tillgängliga på www.sec.gov. Vi kan ibland komma att göra ytterligare skriftliga och muntliga framåtblickande uttalanden, inklusive uttalanden som finns i bolagets dokument till Securities and Exchange Commission och i våra rapporter till aktieägarna. Vi åtar oss inte att uppdatera några framåtblickande uttalanden som kan göras från tid till annan av oss eller på våra vägnar.

Sanuber B. Grohe
Wipro Ltd.
Sanuber.grohe@wipro.com

The Nature Conservancy and Global Partners Hold Session on Improving Protected Marine Areas at UN Oceans Conference With Support From Mary Kay Inc.9.8.2022 18:33:00 CEST | Press release