Nominera Sveriges bästa upphandlare

Nu kan du nominera till Anbudspriset som för tredje året i rad ska utse årets upphandlare eller avtalsförvaltare.

För tredje året i rad delas Anbudspriset ut. Priset går till den upphandlare eller avtalsförvaltare som har upphandlat eller förvaltat ett avtal med bästa resultat för den egna verksamheten i samklang med marknadens leverantörer. Pristagaren ska genom god dialog med branschens aktörer ställt väl avvägda och uppföljningsbara krav i upphandlingen alternativt följt upp avtal med dialog på ett konstruktivt och föredömligt sätt.

Vem som helst kan nominera till priset, men speciellt leverantörer uppmanas att lyfta de upphandlare eller avtalsförvaltare som har utmärkt sig. Sista dag att nominera är den 28 februari och sker via denna länk. Priset kommer att delas ut på Almegas upphandlingsdag den 30 mars.

Bakom priset står leverantörer som bland annat Semantix, ManpowerGroup, Securitas och Academedia samt branschorganisationer som Almega och Komm. Det är leverantörer och branschorganisationer som sitter i juryn för priset.

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder. Vi kallar det Innovative Workforce Solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter och med fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Byggbranschen levererar ny rekordprognos för höstens arbetsmarknad17.9.2018 08:45Pressmeddelande

Arbetsgivare i byggbranschen förväntar sig en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +13 procent, Det är en knapp ökning från föregående kvartals prognos, som då var den starkaste jobbprognosen branschen sett på sex år. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos Q4: Ökad sysselsättning i hotell- och restaurangbranschen under hösten17.9.2018 08:38Pressmeddelande

Arbetsgivare i hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +14 procent, en ökning jämfört med motsvarande period förra året då prognosen låg på +8 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.