Nomineringarna klara: Vem vinner årets Anbudspris?

Tre exceptionella upphandlare har nu sållats fram som slutkandidater till Anbudspriset 2017: Martin Kruse, Arbetsförmedlingen, Linda Bjarle, Helsingborgs stad och Lisa Borgh, Stockholms läns landsting.

Slutkandidaterna till Anbudspriset 2017 är:

• Martin Kruse, Arbetsförmedlingen - upphandlingen av tjänsten STOM
    Tjänsten STOM (Stöd och matchning) är upphandlad som en LOV och inom ramen för detta avtal har Arbetsförmedlingen under avtalstiden utvecklat ett system för rating av leverantörer. Ratingsystemet hjälper deltagarna att välja leverantör och kommer längre fram också att kunna ligga till grund för att avveckla de leverantörer som inte levererar tillräckligt goda resultat.

• Linda Bjarle, Helsingborgs stad - upphandling av livsmedel
    Tillsammans med verksamheterna har Linda följt upp, priskontrollerat och kvalitetsutvecklat stadens mat. Hon har arbetat nära leverantörerna genom regelbunden dialog och därför ställt rätt krav. På cirka fem år har staden gått från 9 procent ekologisk mat till cirka 40 procent.

• Lisa Borgh, Stockholms läns landsting - upphandling av instrument och sjukvårdsartiklar
    Lisa arbetar aktivt med olika former av dialog för att tillsammans med leverantörsmarknaden förstå förutsättningar och behov och utifrån detta skapa transparenta, proportionerliga samt likabehandlande underlag med fokus på kvaliteten. Lisa arbetar mycket med skriftlig kommunikation men även med möten både enskilt och i grupp med leverantörer.

- Det har varit ett mycket kvalificerat startfält i år, där vi efter en del möda sållade ut de tre som utmärkt sig allra mest. Jag ser med spänning fram emot Almegas upphandlingsdag den 30 mars då priset delas ut, säger Maria Krantz, ordförande i juryn och representant för Semantix.

För tredje året i rad delas Anbudspriset ut. Priset går till den upphandlare eller avtalsförvaltare som har upphandlat eller förvaltat ett avtal med bästa resultat för den egna verksamheten i samklang med marknadens leverantörer. Pristagaren ska genom god dialog med branschens aktörer ställt väl avvägda och uppföljningsbara krav i upphandlingen alternativt följt upp avtal med dialog på ett konstruktivt och föredömligt sätt.

Bakom priset står leverantörer som bland annat ManpowerGroup, Securitas, Astar, Academedia och NTM samt branschorganisationer som Almega och Komm, mediepartner är Inköpsrådet. Leverantörer och branschorganisationer sitter i juryn för priset. Instiftare och grundare av priset är Semantix.

Priset delas ut på Almegas Upphandlingsdag den 30 mars 2017. Anmäl dig här

ManpowerGroup™ är världsledande på att hitta rätt lösning utifrån människans potential och företagens ambition. Vi hjälper såväl små som stora verksamheter i många olika branscher under fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management.

Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Genom globala insikter och lokal expertkunskap, ökar vi framgången för våra kunder.

I Sverige finns finns vi representerade på mer än 70 kontor och har totalt drygt 12.000 anställda.
Verksamheten genererar drygt 20.000 jobb varje år.

Manpower.se är en av de ledande jobbsiterna i Sverige med drygt 200.000 aktiva cv och mellan 8.000 - 15.000 aktuella jobbannonser. För mer information eller för att söka lediga jobb - besök manpower.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.