Nooshi Dadgostar besöker Linköping och Norrköping

Lördagen den 3/9 kommer Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar till Linköping och Norrköping. Detta är två av stoppen på den valturné som kommer att pågå fram till valet.

- Under decennier har välfärdssamhället monterats ner. Nu behövs förändring. Steg för steg ska Sverige byggas starkt. Vi ska ta tillbaka kontrollen över välfärden, se till att de som byggt upp vårt land får en pension att leva på och att klimatomställningen sker effektivt och rättvist. Skillnaden mellan Vänsterpartiet och andra partier är att vi genomför det vi lovar, säger Nooshi Dadgostar, partiledare för Vänsterpartiet, om vad hon kommer att lyfta under turnén.

Under besöket i Linköping kommer Nooshi Dadgostar att gå i prideparaden. I Norrköping håller hon tal.

Tid och plats i Linköping: Prideparaden avgår kl 13:00 från Trädgårdsföreningen.

Tid och plats i Norrköping: Tal på Gamla torget kl 15:00.

Nooshi Dadgostar kommer finnas tillgänglig för intervjuer.

Maria Carlsson, pressansvarig hos Nooshi Dadgostar: 076-816 53 68