Nooshi Dadgostar besöker Stora Nolia

Måndagen den 8/8 kommer Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar till Stora Nolia-mässan i Piteå. Detta är starten på den valturné som kommer att pågå fram till valet.

- Under decennier har välfärdssamhället monterats ner. Nu behövs förändring. Steg för steg ska Sverige byggas starkt. Vi ska ta tillbaka kontrollen över välfärden, se till att de som byggt upp vårt land får en pension att leva på och att klimatomställningen sker effektivt och rättvist. Skillnaden mellan Vänsterpartiet och andra partier är att vi genomför det vi lovar, säger Nooshi Dadgostar, partiledare för Vänsterpartiet, om vad hon kommer att lyfta under turnén.

På Stora Nolia kommer Nooshi Dadgostar att intervjuas på stora scenen klockan 12:00. Artisten Ronny Eriksson står för underhållningen.

Plats: Stora Nolia, Noliagatan 1, Piteå

Maria Carlsson, pressansvarig hos Nooshi Dadgostar: 076-816 53 68