Nooshi Dadgostar håller pressträff

Vänsterpartiet inbjuder till pressträff med Nooshi Dadgostar för att kommentera förhandlingarna med Magdalena Andersson.

Tid: tisdag 16/11 kl 15.15

Plats: Riksdagens presscenter.

Pressträffen sänds även på www.vansterpartiet se och på Vänsterpartiets sociala medier.

Maria Carlsson, tf pressansvarig hos Nooshi Dadgostar: 076-8165368

Nooshi Dadgostar kräver väsentliga förbättringar för de sämst ställda pensionärerna16.11.2021 15:57:38 CET | Pressmeddelande

Sverige behöver en stabil regering. Vi behöver inte fler regeringskriser. Väljarna ska veta vem som styr landet och vem som har inflytande över politiken. Därför ser vi det som viktigt att komma överens om spelreglerna för samarbete framåt. Det framförde Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar på en pressträff under tisdagseftermiddagen. - Vi har konstruktiva diskussioner med Magdalena Andersson. Vår inställning är att vi vill komma fram till en överenskommelse som bland annat ska innehålla väsentliga förbättringar för de sämst ställda pensionärerna, säger Nooshi Dadgostar. 40 procent av kvinnorna och tolv procent av männen hade en allmän pension under 10 553 kronor i månaden före skatt. 300 000 pensionärer räknas som fattiga. Den arbetsgrupp som gjorde en överenskommelse om pensionerna avsåg inte ens själva att nivåerna för de sämst ställda pensionärerna skulle bli så låga som de nu är. Pensionsarbetsgruppen är ett sätt för S och M att hålla pensionerna nere, och deras uppgörelse