Nooshi Dadgostar kommer till Malmö!

Måndagen den 18 oktober kommer Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar till Malmö. Hon kommer bland annat att besöka intensivvårdsavdelningen på Malmö Universitetssjukhus och Tullverket.

Foto: Agnes Stuber

Sitt första besök gör Nooshi på IVA för att träffa och samtala med personalen tillsammans med Vänsterpartiet Skånes regionråd Sara Svensson.

18.00-21.30 är det After Work på Inkonst - Nooshi träffar Malmö! Tal, frågestund, DJ och häng. Medverkar gör bland annat Maria Dexborg, ordförande i Vänsterpartiet Malmö, Malcolm Momodou Jallow, riksdagsledamot och Emma-Lina Johansson, kommunalråd.

Media inbjuds medverka på Inkonst, Bergsgatan 29 i Malmö kl. 17.30-18.00, då det finns chans att träffa Nooshi innan eventet.

För frågor, bokning av intervju och anmälan till presstunden med Nooshi på Inkonst, se kontakt nedan.

Välkomna!

Foto: Agnes Stuber

V:s budgetmotion för 2022: Jämlikt Skåne - för en välfärd att lita på21.10.2021 10:06:42 CEST | Pressmeddelande

Under dagens möte med regionstyrelsen presenterar Vänsterpartiet i Region Skåne sitt förslag till budgetmotion inför 2022. Förslaget präglas av satsningar på jämlikhet genom förstärkningar av det gemensamma: ökade resurser till sjukvården för säkerställd vård och förbättrad arbetssituation för personalen, en välutbyggd och tillgänglig kollektivtrafik för hela Skåne, en kultursatsning för ökad långsiktig finansiering och ett tydligt fokus på klimatomställning. Dessutom ingår en regional satsning för skrotad karensdag för regionens drygt 36 000 anställda.

V ställer styret till svars om arbetsmiljön inom den skånska vården28.9.2021 15:22:28 CEST | Pressmeddelande

Under dagens möte med regionfullmäktige ställde Agneta Lenander, sjuksköterska och representant för Vänsterpartiet, styret till svars för situationen inom vården. ”Det kokar i leden och det uttrycks åsikter om en arbetsgivare som tar sin personal för givet, som inte håller det som lovats, en arbetsgivare som kallt räknar med att det är den vårdanställdes samvete som löser vakanser i schemat, även i höst”, säger hon.