Nooshi Dadgostar kommer till Malmö!

Måndagen den 18 oktober kommer Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar till Malmö. Hon kommer bland annat att besöka intensivvårdsavdelningen på Malmö Universitetssjukhus och Tullverket.

Foto: Agnes Stuber

Sitt första besök gör Nooshi på IVA för att träffa och samtala med personalen tillsammans med Vänsterpartiet Skånes regionråd Sara Svensson.

18.00-21.30 är det After Work på Inkonst - Nooshi träffar Malmö! Tal, frågestund, DJ och häng. Medverkar gör bland annat Maria Dexborg, ordförande i Vänsterpartiet Malmö, Malcolm Momodou Jallow, riksdagsledamot och Emma-Lina Johansson, kommunalråd.

Media inbjuds medverka på Inkonst, Bergsgatan 29 i Malmö kl. 17.30-18.00, då det finns chans att träffa Nooshi innan eventet.

För frågor, bokning av intervju och anmälan till presstunden med Nooshi på Inkonst, se kontakt nedan.

Välkomna!

Foto: Agnes Stuber

V:s fråga: Kan invånarna vara trygga i att söka vård på akuten i Helsingborg?14.6.2022 15:11:07 CEST | Pressmeddelande

Situationen på Helsingborgs lasarett har eskalerat under en längre tid. Personalen har under lång tid larmat om brist på vårdplatser, överbeläggningar, fara för patientsäkerheten och en extrem arbetsbelastning. Facket har krävt åtgärder – men i dagsläget verkar inget ha hjälpt. Oron är stor. Under dagens möte med regionfullmäktige ställde Vänsterpartiet styret till svars.