Nordens största fordonsbranschförening startar platsannonsering

- Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) startar platsannonsering i Fordonsproffs (https://fordonsproffs.eu/annonsera) eftersom det är en efterfrågad tjänst av våra medlemsföretag, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

- Med det stora antal läsare som Fordonsproffs.eu har, når vi ut till flera tusen läsare som arbetar i vår bransch. Mer prickskytte än så är svårt att få eftersom vi inriktar oss till 100% på verkstäder och det är vi unika med, säger Bo Ericsson.

- För branschföretag liksom för de som arbetar eller vill arbeta i fordonsbranschen är det en trygghet att kunna välja att platsannonsera eller söka nytt jobb på en plattform som har branschens bästa för ögonen, säger Bo Ericsson.

Genom att annonsera på Fordonsproffs.eu kan man vara säker på att träffa rätt läsare. Det finns idag också en rörlighet bland de som söker jobb, vilket gör att fordonsproffs.eu som täcker in hela Sverige blir intressant.

- För oss på SFVF är det viktigt att skapa ett ”verktyg” för jobben inom branschen, ett ”verktyg” som alla kan dra fördel av, säger Bo Ericsson.

Viktigt att fortsätta skydda sina anställda och kunder mot covid-1915.10.2020 11:37:22 CESTNyheter

- Corona-pandemin har nu pågått i över ett halvt år men det innebär inte på något sätt att faran är över. Risken för att smittas av covid-19 är fortfarande mycket stor och det gäller därför att skydda både sina anställda och sina kunder. Om man inte redan har vidtagit åtgärder så finns det en rad saker man kan göra för att begränsa risken för smittspridning, säger Bo Ericsson, vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF).

Svarta listan visar på att branschen har en del att ”städa upp”1.10.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

Med anledning av TV4:s morgonprogram om bilverkstäder och Råd och Röns svarta lista - här följer lite fakta om hur alla 184 företag på listan fördelar sig. - Det är lätt att tro att verkstäder står för merparten av alla företag på Råd och Röns svarta lista, säger Bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF). När man granskar den svarta listan och kontrollerar vilka företag som finns med framträder en annan bild.

Nu ska staten ha in pengar - Då offras rabatten för miljöbilar29.9.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

- Varför ska vi som branschförening lägga ned massor av tid för att hjälpa myndigheter att underlätta och snabbare ställa om till en bättre miljö när förutsättningarna för miljöbilar ”över en natt” förändras, säger Bo Ericsson vd för Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF). Denna ryckighet leder till att allt fler ställer sig tveksamma till att köpa ett miljöfordon, och det gäller både personer och företag.