NordicBet ny huvudsponsor till SHL

9.6.2016 00:00 | SHL Svenska Hockeyligan AB

NordicBet går idag in som ny huvudsponsor och exklusiv sportspelspartner till Svenska Hockeyligan (SHL) i en storsatsning på svensk ishockey. Samarbetet mellan NordicBet och SHL syftar till att utveckla ligan och ishockeyn, både vad gäller finansiellt stöd till klubblagen och engagemang för sporten i stort.

- Vi brinner för hockeyn som sport och vill erbjuda våra kunder marknadens främsta hockeyprodukt. Sponsorskapet är ett stort och viktigt steg för oss och vi visar att vi vill vara med och stötta och utveckla svensk hockey som ett av de ledande spelbolagen i Norden, säger Jesper Svensson, kommersiell chef NordicBet.

NordicBet är sedan tidigare engagerade i ishockeyn, inte minst genom sitt sponsorskap av europeiska CHL där även SHL är delägare.

- Hockeyintresset bland våra kunder är enormt och genom SHL vill vi stärka vår hockeyprodukt och synliggöra NordicBet mot miljontals hockeyfans runtom i Sverige och Europa. Det här är en långsiktig satsning som ger såväl oss som SHL möjlighet att växa ytterligare tillsammans, fortsätter Jesper Svensson.

SHL ser stora möjligheter att utveckla ligan och öka intresset för svensk ishockey både i Sverige och internationellt tack vare NordicBets närvaro på andra stora hockeymarknader i Norden och övriga Europa.

- SHL har letat efter en partner som vill arbeta brett i sitt sponsorskap och vill hjälpa till att utveckla ligan och ishockeyn. Både vi och NordicBet är övertygade om att samarbetet kommer bidra med just detta – det vill säga mer än bara pengar, säger Jörgen Lindgren, vd SHL.

Avtalet sträcker sig över två år med möjlighet till ett års förlängning.

Om NordicBet:

NordicBet är ett internationellt spelbolag som grundades 2002 och är idag en del av Betsson Group. Bolaget ägs av Betsson AB (publ) som grundades 1963 och är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap List (BETS).

Jörgen Lindgren, vd SHL
0722-13 17 00, jorgen.lindgren@shl.se

Jesper Svensson, kommersiell chef NordicBet och Betsson Group,
+356 790 324 20, Jesper.Svensson@betssongroup.com

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2016/2017 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60