Svea Bank AB (publ)

Nordrest väljer Svea och lanserar app för take away

Dela
Bank- och finansgruppen Svea har ingått avtal med restaurangaktören Nordrest och tillsammans utvecklat appen Nordrest Food Market. Genom appen kan Nordrest nu erbjuda sina kunder möjligheten att beställa och betala take away-mat från företagets restauranger.
Mikael Kustmark, affärsansvarig, Svea Ekonomi.
Mikael Kustmark, affärsansvarig, Svea Ekonomi.

Nordrest som sköter restaurang- och caféverksamhet åt företag, fastighetsägare, sjukhus, skolor och äldreomsorg erbjuder nu måltidsupplevelser på ett nytt sätt. Tillsammans med Svea har Nordrest utvecklat appen Nordrest Food Market där gäster kan beställa och betala för maten direkt i appen.

– För oss är det viktigt att fortsätta utveckla vår verksamhet och det här är ett naturligt steg. Det ger en ökad flexibilitet för våra kunder, men också för restaurangen. Svea har gjort det möjligt för oss att i appen få en smidig betallösning med flera olika betalalternativ för hungriga gäster, säger Michael Büring, vd, Nordrest.

Nordrest har omkring 30 restauranger runt om i Sverige och till en början kommer utvalda restauranger vara anslutna till den nya appen. Dessa kommer ha möjlighet att erbjuda restauranggästerna att både beställa och betala i den nya appen. Målsättningen är att flera restauranger successivt ska anslutas till appen.

– Nordrest kontaktade oss med tankar om att de ville utöka erbjudandet till sina gäster samt göra upplevelsen smidigare och mer skräddarsydd. Vi har med vår gedigna erfarenhet inom företags- och betallösningar skapat en app anpassad utefter Nordrest behov. Vi har fokuserat på att den ska vara användarvänlig och att kunderna inte ska behöva lämna appen när det är dags att betala, säger Mikael Kustmark, affärsansvarig, Svea Ekonomi.

Nordrest Food Market finns tillgänglig i App Store och Google Play redan i dag.

För mer information, kontakta:
Elin Hagberg, säljansvarig, Svea Ekonomi
Telefon: 072-500 71 30
Mail: elin.hagberg@svea.com

Michael Büring, vd, Nordrest
Telefon: 073-919 57 41
Mail: michael.buhring@nordrest.se

Om Nordrest:
Nordrest är ett renodlat restaurangföretag som grundades 2013 av Thomas Dahlstedt. Idag har bolaget cirka 800 anställda och omsatte 2018 cirka 500 MSEK. Nordrests målsättning är att ge Sverige bättre måltidsupplevelser genom intressanta koncept och affärsmodeller. Verksamheten består av restaurang- och cafédrift åt företag, sjukhus, skolor och äldreomsorg. Nordrest driver bland annat verksamheter åt SVT, Region Gävleborg, Vattenfall och Academia, ett antal restauranger i Storstockholm och Göteborg tillsammans med krögaren Pontus Frithiof samt fyra Pokeburger-restauranger och Pinchos Stockholm City.

Nyckelord

Bilder

Mikael Kustmark, affärsansvarig, Svea Ekonomi.
Mikael Kustmark, affärsansvarig, Svea Ekonomi.
Ladda ned bild

Dokument

Om

Svea Bank AB (publ)
Svea Bank AB (publ)
Evenemangsgatan 31
169 81 Solna

Om Svea
Svea är en finansiell företagsgrupp med trettio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet. Med 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Läs mer på svea.com.

Följ Svea Bank AB (publ)

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Ny undersökning från Svea Bank: Årets skatteåterbäring – viktigare än på länge16.4.2024 08:35:42 CEST | Pressmeddelande

Mer än var tredje svensk (36 %) har haft ekonomiska utmaningar det senaste året. Särskilt svårt har det varit för unga. Det visar en ny undersökning som Svea låtit Novus genomföra. Att ekonomin är ansträngd avspeglas också i hur svenskarna spenderar pengarna de får tillbaka på skatten. Fler i år använder pengarna till hushållsutgifter och mat. Bland Sveriges 18–29-åringar planerar en femtedel att använda skatteåterbäringen till att dryga ut hushållskassan. En ökning med 54 procent mot föregående år.

Betalrapporten Payments in the Nordics från Svea visar: Varannan svensk föredrar självbetjäningskassa11.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Digitalisering, pandemin och e-handelns framfart har förändrat konsumenters vanor och beteenden. Nya krav ställs nu på betalsätten i fysisk butik. Närmare varannan svensk, 49 procent, uppger att de föredrar att betala i en självbetjäningskassa. Men trots rekordhög popularitet bland kunder erbjuder bara en bråkdel av fysisk handel självscanning som betalsätt.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye