Norrlands Guld fördjupar samarbete med Luger

15.7.2016 12:43 | Spendrups Bryggeri AB

Spendrups Bryggeri har sedan tre år samarbetat med svenska konsert- och festivalarrangören Luger, nu förlängs och fördjupas avtalet med ytterligare tre år.

Fotograf: Faramarz Gosheh

Detta innebär att Norrlands Guld Ljus Alkoholfri - och ekologisk - fortsätter synas på svenska musikarenor som huvudpartner för Way out West och Popaganda. Samarbetet omfattar även ytterligare festivaler runt om i landet.

• När man har kul tillsammans skapas kreativitet. Så har det varit med vårt samarbete med Spendrups. Vi ser med spänning fram mot vad vi kommer att kunna åstadkomma tillsammans de närmaste tre åren. Vi har samma värderingar, det ska vara hållbart rakt igenom, snabbt och enkelt. Det ligger i vårt och Spendrups DNA, säger Ingrid Lundberg, partneransvarig på Luger

• Det har varit tre lärorika och roliga år tillsammans, ett samarbete som vi på Spendrups har uppskattat mycket. Men det är bara början. Nu tar vi nästa gemensamma steg i strävan att skapa musikupplevelser i absolut världsklass. Vi ser fram mot ett fördjupat samarbete i ytterligare tre år, säger Stefan Santos, marknadschef för öl på Spendrups.

Om Norrlands Guld Ljus

Norrlands Guld Ljus är ett av Sveriges största ekologiska öl och finns även som alkoholfri. Den är helt ekologisk, tillverkad av 100 procent ekologisk Perlehumle och 100 procent ekologiskt korn odlat i Sverige. Norrlands Guld Ljus produceras i Spendrups bryggeri i Grängesberg, en av världens största klimatsmarta bryggerianläggningar.

Rose-Marie Hertzman, presschef. 070 – 283 02 75  Rose-Marie.Hertzman@spendrups.se

Stefan Santos, marknadschef, öl. 076 116 79 50 stefan.santos@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Fotograf: Faramarz Gosheh
Way out West. Fotograf: Faramarz Gosheh

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Nu korar vi Sveriges Bästa Gin & Tonic!6.4.2017 10:30Pressmeddelande

Söndagen den 9 april är det internationella GT-dagen. Det firar Schweppes med att öppna anmälan till tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic. GT är en älskad klassiker som kan varieras i det oändliga. Frågan är vem som gör den bästa. För tredje året i rad anordnar Schweppes tävlingen tillsammans med Nöjesguiden. Nytt för i år är att bartenders och amatörer tävlar sinsemellan. Finalen går av stapeln den 26 augusti på Gamla Riksarkivet i Stockholm.