Norrlands Guld fördjupar samarbete med Luger

Spendrups Bryggeri har sedan tre år samarbetat med svenska konsert- och festivalarrangören Luger, nu förlängs och fördjupas avtalet med ytterligare tre år.

Fotograf: Faramarz Gosheh

Detta innebär att Norrlands Guld Ljus Alkoholfri - och ekologisk - fortsätter synas på svenska musikarenor som huvudpartner för Way out West och Popaganda. Samarbetet omfattar även ytterligare festivaler runt om i landet.

• När man har kul tillsammans skapas kreativitet. Så har det varit med vårt samarbete med Spendrups. Vi ser med spänning fram mot vad vi kommer att kunna åstadkomma tillsammans de närmaste tre åren. Vi har samma värderingar, det ska vara hållbart rakt igenom, snabbt och enkelt. Det ligger i vårt och Spendrups DNA, säger Ingrid Lundberg, partneransvarig på Luger

• Det har varit tre lärorika och roliga år tillsammans, ett samarbete som vi på Spendrups har uppskattat mycket. Men det är bara början. Nu tar vi nästa gemensamma steg i strävan att skapa musikupplevelser i absolut världsklass. Vi ser fram mot ett fördjupat samarbete i ytterligare tre år, säger Stefan Santos, marknadschef för öl på Spendrups.

Om Norrlands Guld Ljus

Norrlands Guld Ljus är ett av Sveriges största ekologiska öl och finns även som alkoholfri. Den är helt ekologisk, tillverkad av 100 procent ekologisk Perlehumle och 100 procent ekologiskt korn odlat i Sverige. Norrlands Guld Ljus produceras i Spendrups bryggeri i Grängesberg, en av världens största klimatsmarta bryggerianläggningar.

Rose-Marie Hertzman, presschef. 070 – 283 02 75  Rose-Marie.Hertzman@spendrups.se

Stefan Santos, marknadschef, öl. 076 116 79 50 stefan.santos@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Fotograf: Faramarz Gosheh
Way out West. Fotograf: Faramarz Gosheh

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.