Norrlands Guld fördjupar samarbete med Luger

Spendrups Bryggeri har sedan tre år samarbetat med svenska konsert- och festivalarrangören Luger, nu förlängs och fördjupas avtalet med ytterligare tre år.

Fotograf: Faramarz Gosheh

Detta innebär att Norrlands Guld Ljus Alkoholfri - och ekologisk - fortsätter synas på svenska musikarenor som huvudpartner för Way out West och Popaganda. Samarbetet omfattar även ytterligare festivaler runt om i landet.

• När man har kul tillsammans skapas kreativitet. Så har det varit med vårt samarbete med Spendrups. Vi ser med spänning fram mot vad vi kommer att kunna åstadkomma tillsammans de närmaste tre åren. Vi har samma värderingar, det ska vara hållbart rakt igenom, snabbt och enkelt. Det ligger i vårt och Spendrups DNA, säger Ingrid Lundberg, partneransvarig på Luger

• Det har varit tre lärorika och roliga år tillsammans, ett samarbete som vi på Spendrups har uppskattat mycket. Men det är bara början. Nu tar vi nästa gemensamma steg i strävan att skapa musikupplevelser i absolut världsklass. Vi ser fram mot ett fördjupat samarbete i ytterligare tre år, säger Stefan Santos, marknadschef för öl på Spendrups.

Om Norrlands Guld Ljus

Norrlands Guld Ljus är ett av Sveriges största ekologiska öl och finns även som alkoholfri. Den är helt ekologisk, tillverkad av 100 procent ekologisk Perlehumle och 100 procent ekologiskt korn odlat i Sverige. Norrlands Guld Ljus produceras i Spendrups bryggeri i Grängesberg, en av världens största klimatsmarta bryggerianläggningar.

Rose-Marie Hertzman, presschef. 070 – 283 02 75  Rose-Marie.Hertzman@spendrups.se

Stefan Santos, marknadschef, öl. 076 116 79 50 stefan.santos@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Fotograf: Faramarz Gosheh
Way out West. Fotograf: Faramarz Gosheh

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!

Vinnarna av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017 är bartendern Mano och fysikern Martin28.8.2017 16:00Pressmeddelande

I lördags avgjordes tredje upplagan av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Efter finalen, där fem professionella bartenders och fem entusiastiska amatörer gjorde upp i två separata tävlingar, står det nu klart att bartendern Mano Roshdis GT ”Golden Pearl” och fysikern Martin Johanssons GT ”Midnattssolsdrömmande Rabarber” är Sveriges bästa Gin & Tonics.