Norrlands Guld förlänger som officiell sponsor

Spendrups Bryggeri AB genom Norrlands Guld förlänger sitt avtal med Svenska Damhockeyligan. – Vi ser verkligen fram emot ett samarbete med SDHL nu när vi går in i ett mer långsiktigt sponsorskap, Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Guld.

Avtalet innebär att Norrlands Guld Alkoholfri går in som Officiell Sponsor till SDHL.

–      Det känns jätteroligt att Norrlands Guld väljer att förlänga samarbetet med SDHL och vill vara med på resan om att utveckla svensk damhockey och SDHL, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef SDHL.

Förra året skrevs avtalet på ett år men nu blir det ett mer långsiktigt partnerskap, skrivet på fyra år.

–     Vi ser verkligen fram emot ett samarbete med SDHL nu när vi går in i ett mer långsiktigt sponsorskap och vi är glada att kunna vara engagerade med Norrlands Guld Alkoholfri på bred front inom svensk hockey i många år framöver, säger Charlotte Liljewall produktchef Norrlands Guld.

Norrlands Guld Alkoholfri fortsätter vara presentatör av Veckans mål som var ett uppskattat moment förra säsongen fansen röstar fram vilken spelare som gjort snyggast mål varje vecka.

–     Vi kunde förra säsongen se att det var väldigt uppskattat och var en hög interaktion med att rösta på Veckans mål och därför känns det kul att fortsätta det tillsammans med Norrlands Guld, avslutar Lindeberg.

Angelica Lindeberg, Kommersiell Chef SDHL
angelica.lindeberg@sdhl.se, 073 745 70 31

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

25 000 liter festivalöl riskerar att vaskas13.8.2020 07:50:00 CESTPressmeddelande

Inför årets alla festivaler har Norrlands Ljus tagit fram en ny burk – speciellt anpassad för att avnjutas till toner av riktigt bra livemusik. Festivalsommaren ställdes in men ölen i den snygga burken finns kvar. Däremot finns den inte på butikshyllorna bland Systembolagets ordinarie sortiment och riskerar därför att falla i glömska. För att undvika onödigt resursslöseri släpps ölen nu till försäljning genom Systembolagets beställningssortiment.