Norrlands Guld förlänger som officiell sponsor

Spendrups Bryggeri AB genom Norrlands Guld förlänger sitt avtal med Svenska Damhockeyligan. – Vi ser verkligen fram emot ett samarbete med SDHL nu när vi går in i ett mer långsiktigt sponsorskap, Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Guld.

Avtalet innebär att Norrlands Guld Alkoholfri går in som Officiell Sponsor till SDHL.

–      Det känns jätteroligt att Norrlands Guld väljer att förlänga samarbetet med SDHL och vill vara med på resan om att utveckla svensk damhockey och SDHL, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef SDHL.

Förra året skrevs avtalet på ett år men nu blir det ett mer långsiktigt partnerskap, skrivet på fyra år.

–     Vi ser verkligen fram emot ett samarbete med SDHL nu när vi går in i ett mer långsiktigt sponsorskap och vi är glada att kunna vara engagerade med Norrlands Guld Alkoholfri på bred front inom svensk hockey i många år framöver, säger Charlotte Liljewall produktchef Norrlands Guld.

Norrlands Guld Alkoholfri fortsätter vara presentatör av Veckans mål som var ett uppskattat moment förra säsongen fansen röstar fram vilken spelare som gjort snyggast mål varje vecka.

–     Vi kunde förra säsongen se att det var väldigt uppskattat och var en hög interaktion med att rösta på Veckans mål och därför känns det kul att fortsätta det tillsammans med Norrlands Guld, avslutar Lindeberg.

Angelica Lindeberg, Kommersiell Chef SDHL
angelica.lindeberg@sdhl.se, 073 745 70 31

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Efter rekordtryck på biljetter: Gröna Lund och Heineken adderar tre kvällar till NIGHT RIDER23.7.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Gröna Lund och Heineken lanserade det nya nattklubbskonceptet NIGHT RIDER för en vecka sedan - en unik möjlighet att uppleva nöjesparken nattetid som man aldrig tidigare sett tivolit. Initialt släpptes biljetter till sex kvällar i augusti och september, som sålde slut på endast några timmar. Efter ett stort tryck i sociala medier och från nöjesparkens gäster, släpps idag ytterligare 3000 biljetter fördelat på tre lördagar, 21/8, 28/8 och 4/9.

Gröna Lund och Heineken lanserar unikt klubbkoncept på nattöppet tivoli15.7.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under sex kvällar i augusti och september kommer du för första gången kunna uppleva Gröna Lund nattetid som du aldrig tidigare sett tivolit. Heineken och Gröna Lund lanserar nämligen det unika konceptet NIGHT RIDER, där Gröna Lund förvandlas till Sveriges mest unika klubbmiljö med utökat serveringstillstånd i parken och en åldersgräns på 23 år. Åkattraktioner, spel och barer laddas med extra ljud, ljus och musik som får natten att vibrera. NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 1 000 personer per tillfälle, under sex torsdagar och fredagar mellan den 19 augusti till 3 september kl. 22.00-00.00 med olika förfester som start från kl. 19.30.