Norrlands Guld lanserar programmet Six Weeks of Helg

Lagom till sommaren lanserar Sveriges största ölmärke, Norrlands Guld, Six Weeks of Helg – ett skräddarsytt program för att inspirera och motivera till en lugn, bekymmerslös och stressfri sommarledighet.

Norrlands Guld lanserar ledighetsprogrammet Six Weeks of Helg, för att fler ska ta vila och avkoppling på lika stort allvar som jobb och träning. Under de sex veckor som programmet innefattar rekommenderas deltagarna att koppla bort sig från eventuella arbetsrelaterade distraktioner – något som inte är helt lätt för alla.

Programmet består bland annat av utmanande övningar som att sola, lösa korsord, sova länge, kolla fotboll och slö-grilla. Utöver det kommer alla deltagare även att få kontinuerlig avslappningsinspiration samt tips och råd.

– Det ligger i Norrlands Gulds DNA att njuta av de små, stillsamma, vackra stunderna och därför är det på sin plats att vi nu lanserar det här programmet. Att varva ner när semestern startar kan vara väldigt svårt, så vi vill hjälpa till och ge de bästa nycklarna till total avkoppling. Det kan upplevas väldigt tufft i början men vi uppmanar deltagarna att kämpa på och inte ge upp, säger Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Guld.

På Norrlands Gulds hemsida görs anmälan kostnadsfritt och därefter börjar 42 dagar av strikt ledighet. De 200 första anmälningarna belönas även en t-shirt med texten “Jag kör six weeks of helg”.

Anmälan till programmet öppnar från och med 21 juni och finns på norrlandsguld.se/six-weeks-of-helg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Guld
charlotte.liljewall@spendrups.se, 070 746 47 67

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Spendrups drar tillbaka Melleruds Utmärkta Pilsner Eko 4,5% 33 cl flaska med felaktig buketikett2.8.2021 10:28:14 CEST | Pressmeddelande

I ett parti Melleruds Utmärkta Pilsner Eko 4,5 % 33 cl flaska med bäst-före-datum 2022-07-07 kan det finnas flaskor som har fel buketikett (framsidesetikett). Kartongen är korrekt märkt med 4,5%. På buketiketten står det ”alkoholfri” medan på baksidesetiketten anges den rätta informationen dvs 4,5%. Det är ett tekniskt problem i produktionen som har orsakat detta. Vi tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.

Efter rekordtryck på biljetter: Gröna Lund och Heineken adderar tre kvällar till NIGHT RIDER23.7.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Gröna Lund och Heineken lanserade det nya nattklubbskonceptet NIGHT RIDER för en vecka sedan - en unik möjlighet att uppleva nöjesparken nattetid som man aldrig tidigare sett tivolit. Initialt släpptes biljetter till sex kvällar i augusti och september, som sålde slut på endast några timmar. Efter ett stort tryck i sociala medier och från nöjesparkens gäster, släpps idag ytterligare 3000 biljetter fördelat på tre lördagar, 21/8, 28/8 och 4/9.

Gröna Lund och Heineken lanserar unikt klubbkoncept på nattöppet tivoli15.7.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under sex kvällar i augusti och september kommer du för första gången kunna uppleva Gröna Lund nattetid som du aldrig tidigare sett tivolit. Heineken och Gröna Lund lanserar nämligen det unika konceptet NIGHT RIDER, där Gröna Lund förvandlas till Sveriges mest unika klubbmiljö med utökat serveringstillstånd i parken och en åldersgräns på 23 år. Åkattraktioner, spel och barer laddas med extra ljud, ljus och musik som får natten att vibrera. NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 1 000 personer per tillfälle, under sex torsdagar och fredagar mellan den 19 augusti till 3 september kl. 22.00-00.00 med olika förfester som start från kl. 19.30.