Spendrups Bryggeri AB

Norrlands Guld lanserar programmet Six Weeks of Helg

Dela
Lagom till sommaren lanserar Sveriges största ölmärke, Norrlands Guld, Six Weeks of Helg – ett skräddarsytt program för att inspirera och motivera till en lugn, bekymmerslös och stressfri sommarledighet.

Norrlands Guld lanserar ledighetsprogrammet Six Weeks of Helg, för att fler ska ta vila och avkoppling på lika stort allvar som jobb och träning. Under de sex veckor som programmet innefattar rekommenderas deltagarna att koppla bort sig från eventuella arbetsrelaterade distraktioner – något som inte är helt lätt för alla.  

Programmet består bland annat av utmanande övningar som att sola, lösa korsord, sova länge, kolla fotboll och slö-grilla. Utöver det kommer alla deltagare även att få kontinuerlig avslappningsinspiration samt tips och råd. 

– Det ligger i Norrlands Gulds DNA att njuta av de små, stillsamma, vackra stunderna och därför är det på sin plats att vi nu lanserar det här programmet. Att varva ner när semestern startar kan vara väldigt svårt, så vi vill hjälpa till och ge de bästa nycklarna till total avkoppling. Det kan upplevas väldigt tufft i början men vi uppmanar deltagarna att kämpa på och inte ge upp, säger Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Guld.  

På Norrlands Gulds hemsida görs anmälan kostnadsfritt och därefter börjar 42 dagar av strikt ledighet. De 200 första anmälningarna belönas även en t-shirt med texten “Jag kör six weeks of helg”.

Anmälan till programmet öppnar från och med 21 juni och finns på norrlandsguld.se/six-weeks-of-helg.

För ytterligare information, vänligen kontakta: 
Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Guld 
charlotte.liljewall@spendrups.se, 070 746 47 67

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye