Norrort tar sista platsen i Superettan

Uppsala Basket, som spelat i den högsta serien i svensk basket sedan 1972, meddelande idag Svenska Basketbollförbundet att de inte kompletterar sin ansökan för spel i förbundsserierna för säsongen 2019/2020. Norrort Basket tar den sista platsen i Superettan.

Norrort Basket tar steget upp i Superettan. De har inom deadline kompletterat sin ansökan och Svenska Basketbollförbundets Tävlingsutskott har beslutat att de tar den vakanta platsen. Norrort är en sammanslagning av Täby Basket och Djursholm Indians och vann Basketettan Final Four denna säsong. Därmed är alla tio platser i Superettan 2019/2020 fyllda.

Även Uppsala Basket, som blev degraderade denna säsong från SBL, fick extra tid på sig att komplettera sin ansökan till Superettan. Uppsala Basket meddelade dock SBBF under fredagen den 12 april att de inte inkommer med kompletterande underlag och därmed inte kommer att spela i någon förbundsserie nästa säsong.

Ungdomsföreningen KFUM Uppsala Basket har ett lag i Basketettan herr norra nästa säsong.

Besöksadress Trålgränd 2