NOVASOL vinner fyra kategorier på Best European Holiday Home Award

European Holiday Home Association (EHHA) har korat de bästa semesterhusen i Europa och semesterhusförmedlaren NOVASOL tar hem priset i fyra kategorier.

Hus: N39227 Foto: NOVASOL (för webb)

För fjärde året i rad har European Holiday Home Association (EHHA) utsett Europas bästa semesterhus. De är indelade i 14 olika kategorier och NOVASOL vann fyra av dem.

- Vi är väldigt stolta över att vi har några av Europas bästa semesterhus i vårt utbud. Vi har husägarna att tacka för den här utmärkelsen, säger Torbjörn Fredman, Nordenchef på NOVASOL.

De kategorier som NOVASOL vunnit är Best Budget Holiday Home, Best Family Friendly Holiday Home, Best Accessible Holiday Home och Best Pet Holiday Home. Utöver de fyra vinnarna hade NOVASOL totalt 28 finalister.

Europas bästa semesterhus

Best Budget Holiday Home: N39227 i Efjord, Norge

Best Family Friendly Holiday Home: EML357 på Mallorca, Spanien

Best Accessible Holiday Home: EBN554 i Katalonien, Spanien

Best Pet Holiday Home: ITN285 i Toscana, Italien

Se alla vinnare och finalister här!

Hus: N39227 Foto: NOVASOL (för webb)
Hus: EML357 Foto: NOVASOL (för webb)
Hus: ITN285 Foto: NOVASOL (för webb)
Hus: EBN554 Foto: NOVASOL (för webb)

NOVASOL, dansommer, Cuendet och Ardennes-Etape utgör NOVASOL-gruppen som har huvudkontor i Virum, Danmark och det svenska kontoret ligger i Mölndal. NOVASOL-gruppen har dotterbolag i 18 europeiska länder och fler än 60 kontor över hela Europa. NOVASOL-gruppen sysselsätter mer än 2500 anställda och frilansare. Med mer än 50 000 semesterbostäder i 28 länder är NOVASOL-gruppen den största förmedlaren av semesterbostäder i Europa. Under 2017 förmedlade NOVASOL-gruppen semesterbostäder till mer än 2 miljoner gäster. NOVASOL grundades 1968 och Sverigekontoret öppnades upp 1990. Affärsidén är att förmedla privata hus och lägenheter till personer som vill uppleva den lokala kulturen i landet de besöker genom att hyra ett privat boende.