NOVASOL vinner fyra kategorier på Best European Holiday Home Award

European Holiday Home Association (EHHA) har korat de bästa semesterhusen i Europa och semesterhusförmedlaren NOVASOL tar hem priset i fyra kategorier.

Hus: N39227 Foto: NOVASOL (för webb)

För fjärde året i rad har European Holiday Home Association (EHHA) utsett Europas bästa semesterhus. De är indelade i 14 olika kategorier och NOVASOL vann fyra av dem.

- Vi är väldigt stolta över att vi har några av Europas bästa semesterhus i vårt utbud. Vi har husägarna att tacka för den här utmärkelsen, säger Torbjörn Fredman, Nordenchef på NOVASOL.

De kategorier som NOVASOL vunnit är Best Budget Holiday Home, Best Family Friendly Holiday Home, Best Accessible Holiday Home och Best Pet Holiday Home. Utöver de fyra vinnarna hade NOVASOL totalt 28 finalister.

Europas bästa semesterhus

Best Budget Holiday Home: N39227 i Efjord, Norge

Best Family Friendly Holiday Home: EML357 på Mallorca, Spanien

Best Accessible Holiday Home: EBN554 i Katalonien, Spanien

Best Pet Holiday Home: ITN285 i Toscana, Italien

Se alla vinnare och finalister här!

Hus: N39227 Foto: NOVASOL (för webb)
Hus: EML357 Foto: NOVASOL (för webb)
Hus: ITN285 Foto: NOVASOL (för webb)
Hus: EBN554 Foto: NOVASOL (för webb)

NOVASOL, dansommer, Friendly Rentals och Ardennes-Etape utgör NOVASOL-gruppen som har huvudkontor i Virum, Danmark och det svenska kontoret ligger i Mölndal. NOVASOL-gruppen har dotterbolag i 18 europeiska länder och fler än 60 kontor över hela Europa. NOVASOL-gruppen sysselsätter mer än 2500 anställda och frilansare. Med mer än 50 000 semesterbostäder i 28 länder är NOVASOL-gruppen den största förmedlaren av semesterbostäder i Europa. Under 2017 förmedlade NOVASOL-gruppen semesterbostäder till mer än 2 miljoner gäster. NOVASOL grundades 1968 och Sverigekontoret öppnades upp 1990. Affärsidén är att förmedla privata hus och lägenheter till personer som vill uppleva den lokala kulturen i landet de besöker genom att hyra ett privat boende.

Nästan var fjärde fritidshusägare har höga kostnader10.9.2018 07:03Pressmeddelande

Nästan var fjärde fritidshusägare tycker att de extra kostnaderna som fritidshuset medför är höga. Det visar en undersökning som Novus gjort på uppdrag av NOVASOL. Att äga ett fritidshus innebär inte bara kostnader som el och vatten utan det kan även tillkomma både underhåll, och oväntade händelser. Utifrån hur den privata ekonomin ser ut anser 23 procent att de har mycket eller ganska höga kostnader i samband med sitt fritidshus. - Utgifterna är många när man äger ett fritidshus och när man lägger ihop alla kostnaderna kan det lätt äta upp mycket av ens budget, säger Torbjörn Fredman, Nordenchef NOVASOL. Bland 65-79 åringarna som äger ett fritidshus är det 26 procent som anser att kostnaderna för fritidshuset är höga. Bland boenden i Stockholm, oavsett ålder, är det 27 procent som anser kostnaderna i samband med fritidshuset är höga. Nästan hälften av alla fritidshusägare har haft en oväntad utgift Ett fritidshus har inte bara fasta kostnader som ska betalas varje månad utan det kan ä