NASDAQ OMX

NP3 fortsätter tillväxten

NP3 Fastigheter har förvärvat  en fastighet med 44 byggnader om sammanlagt 48 600 kvadratmeter i Sollefteå med ett underliggande fastighetsvärde om 120 miljoner kronor. Det årliga hyresvärdet ligger på 24,4 miljoner kronor och den ekonomiska uthyrningsgraden är 90 procent. Fastigheten tillträds den 30 juni 2016.

Den förvärvade fastigheten Hågesta 3:115 ligger i östra delen av Sollefteå, strategiskt placerat vid riksväg 90 och med promenadavstånd till centrum. Tidigare fanns här regementet I21. Säljare är statligt ägda Vasallen AB. Hågesta är den stadsdel som utvecklas starkast i Sollefteå med bland annat en nybyggd ICA och ett helt nytt badhus.

Sollefteå kommun är största hyresgästen och står för 37 procent av hyresvärdet. Största delen av deras förhyrning utgörs av en gymnasieskola. Andra stora hyresgäster är Migrationsverket och Fortifikationsverket som står för 14 respektive 13 procent av hyresvärdet. Ytterligare en stor hyresgäst är Thermotech, en av Skandinaviens ledande leverantörer av värme- och vattensystem. Hyresdurationen uppgår till två år.

I förvärvet följer tre personer med som kommer att bli anställda hos NP3 och tillhöra affärsområde Sundsvall.

- Det här är en affär som vi gör till en direktavkastning väsentligt högre än snittavkastningen i vårt bestånd. Dessutom tar vi över personal som kan säkerställa fortsatt hög avkastning och god utveckling  i förvärvet, säger Andreas Nelvig, vd NP3 Fastigheter.

För ytterligare information kontakta:
Andreas Nelvig, Verkställande direktör, telefon 070 31 31 798, andreas@np3fastigheter.se

NP3 är ett kassaflödesorienterat fastighetsbolag med fokus på kommersiella förvaltningsfastigheter med hög direktavkastning i norra Sverige. Totalt uthyrningsbar yta uppgår till drygt 600 000 kvm fördelat på cirka 160 fastigheter inom segmenten handel, industri/logistik, kontor och specialfastigheter. Fastighetsbeståndet är indelat i sex marknadsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå och Luleå. Fastighetsvärdet uppgår till nära 5 miljarder kronor. NP3-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Läs mer på www.np3fastigheter.se

Source: NP3 Fastigheter AB via Globenewswire

HUG#2021176

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

CORRECTING and REPLACING -- PRESS ALERT & INVITATION: Arbitrade to Hold a Press Conference on June 28th From Bermuda - Its New Global Headquarters23.6.2018 14:00Pressmeddelande

NEW YORK, June 23, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- In a press release issued under the same headline earlier today by Arbitrade, please note that the correct date of the event is Thursday, June 28, 2018 at 8:00 a.m. EDT. The corrected release follows: This is an invitation to all media following Arbitrade and/or covering the cryptocurrency markets. You are invited to join Arbitrade's Chairman, Len Schutzman, and management who will discuss their progress toward establishing Arbitrade as a world-class cryptocurrency exchange and coin company. They will also discuss their move and incorporation into Bermuda, one of the world's best regulated jurisdictions and a platform from which Arbitrade will reach out to several international markets. It will be a lively discussion that will also include details of the many economic and social advantages and new jobs that companies, like Arbitrade, will bring to countries in which they settle and do business around the world. Details of how to access the pr

15th Consecutive Nasdaq Closing Cross Sets Record for Number of Shares Traded During 2018 Russell US Indexes Reconstitution22.6.2018 23:19Pressmeddelande

NEW YORK, June 22, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq (Nasdaq:NDAQ) today announced the Nasdaq Closing Cross had a record day as it was used for the 15th consecutive year to rebalance Nasdaq-listed securities in the entire family of Russell U.S. Indexes, part of leading global index provider FTSE Russell, during their annual reconstitution. A record 1.188 billion shares representing $39.26 billion were executed in the Closing Cross in 0.935 seconds across some 2,591 Nasdaq-listed stocks. This compares to 2017, when Nasdaq executed 972 million shares representing $28.9 billion executed in 0.861 seconds across 2,499 Nasdaq-listed stocks. "Today, we saw a record-breaking performance for the Nasdaq Closing Cross, which benefits issuers and investors alike with transparent and efficient price discovery," said Tom Wittman, Head of Global Equities and Executive Vice President of Global Trading and Market Services at Nasdaq. "The rebalance is an important event to ensure that the Russell U.S. ind