Atenzia RecordsAtenzia Records

Nu är dansen igång igen

Nu är dansen igång igen - först ut i Sverige att möta en förväntansfull danspublik är Highlights.

Som ett alternativ till Dansveckan på Öland genomfördes på måndagen den första danskvällen där danspubliken äntligen fått möta Highlights live sedan pandemin startade. Under ordnade former, tydliga restriktioner och tillstånd från myndigheter kunde ett hundratal längtande dansare på plats i Mörrum äntligen uppleva en danskväll med Highlights, som dessutom bjöd på Sverigepremiär på nysläppta låtar kvällen till ära. "Äntligen; som vi saknat detta - det här är ju bara så fantastiskt!!!", som ett av de överlyckliga dansparen uttryckte.

Länk till videoinslag: Visa filmen

Ulrika Wendel, arrangör 0739883457