Nu är det dags för alla barn att sjunga för full hals igen!

På söndag den 3 juli drar Barnens allsång igång. Då blir det allsång med Ayla Kabaca, ackompanjemang av Krumelurorkestern, glada barn i publiken och en klurig Tobbe Trollkarl som både trollar, spexar och sjunger. Dessutom är det en favoritgäst med i varje program.

Den 3 juli kommer Isa, den 10 juli SaRaha, 17 juli Lisa Ajax, 24 juli Dolly Style, 31 juli Panetoz, 7 augusti Samir & Viktor, 14 augusti Markoolio och 21 augusti Boris René.

Kan det bli bättre?

-Barnens allsång har blivit en riktig publikdragare, säger Maria Kirsch som är producent för programmet på Skansen. Vi har totalt åtta allsångstillfällen vilket är jätteroligt!

-Kom och sjung med oss! säger Ayla Kabaca som leder Barnens Allsång för elfte året i rad. Vi har så vansinnigt kul och det blir bara bättre för varje år.

Till programmet finns ett allsångshäfte som man får på plats, och det gäller förstås att komma i god tid, precis som på stora allsången, och ha med sig solhatt, vatten och regnponcho eller varm tröja. Så är det när man är utomhus och har roligt.

Barnens allsång
Sollidenscenen
14.00 – 15.00

3 juli Isa

10 juli SaRaha

17 juli Lisa Ajax

24 juli Dolly Style

31 juli Panetoz

7 augusti Samir & Viktor

14 augusti Markoolio

21 augusti Boris René

Maria Kirsch, producent Barnens Allsång, 0708-15 23 91

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan: Skandinaviens främsta besöksmål - med fler besökare än kinesiska muren. Var är vi?19.10.2017 15:14Pressmeddelande

45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.

Skansen samarbetar med Svenska Barnmorskeförbundet3.10.2017 11:16Pressmeddelande

På Skansen gestaltas hur livet var förr, och en viktig del i livet var starten - födseln. För att kunna ge en bild av hur en viktig yrkeskår fungerade under åren 1920 - 1930 har Skansen inlett ett samarbete med Svenska Barnmorskeförbundet. Med hjälp av volontärer som alla arbetat som barnmorskor kommer gästerna på Skansen att få möta Hilda Andersson, legitimerad barnmorska på väg till nästa förlossning någon gång på 1930-talet.

Höstmarknad som kring år 190014.9.2017 07:00Pressmeddelande

Nu är det dags för den årliga höstmarknaden på Skansen. Sommarängen vid Skånegården fylls av försäljarnas stånd med sylter och marmelader, hantverk och blommor, färg och verktyg, godis och korvar... Drängar prövar sin styrka, porslinet ryker, barnen hoppar i höet, länsman jagar tvivelaktiga figurer och kroppkakorna ryker från de stora grytorna. Allt är som upplagt den 23-24 september för en riktig höstmarknad som vid förra sekelskiftet med andra ord.