Nu är det dags för alla barn att sjunga för full hals igen!

8.6.2016 00:00 | Stiftelsen Skansen

På söndag den 3 juli drar Barnens allsång igång. Då blir det allsång med Ayla Kabaca, ackompanjemang av Krumelurorkestern, glada barn i publiken och en klurig Tobbe Trollkarl som både trollar, spexar och sjunger. Dessutom är det en favoritgäst med i varje program.

Den 3 juli kommer Isa, den 10 juli SaRaha, 17 juli Lisa Ajax, 24 juli Dolly Style, 31 juli Panetoz, 7 augusti Samir & Viktor, 14 augusti Markoolio och 21 augusti Boris René.

Kan det bli bättre?

-Barnens allsång har blivit en riktig publikdragare, säger Maria Kirsch som är producent för programmet på Skansen. Vi har totalt åtta allsångstillfällen vilket är jätteroligt!

-Kom och sjung med oss! säger Ayla Kabaca som leder Barnens Allsång för elfte året i rad. Vi har så vansinnigt kul och det blir bara bättre för varje år.

Till programmet finns ett allsångshäfte som man får på plats, och det gäller förstås att komma i god tid, precis som på stora allsången, och ha med sig solhatt, vatten och regnponcho eller varm tröja. Så är det när man är utomhus och har roligt.

Barnens allsång
Sollidenscenen
14.00 – 15.00

3 juli Isa

10 juli SaRaha

17 juli Lisa Ajax

24 juli Dolly Style

31 juli Panetoz

7 augusti Samir & Viktor

14 augusti Markoolio

21 augusti Boris René

Maria Kirsch, producent Barnens Allsång, 0708-15 23 91

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Restaurang Biologi öppnar i Biologiska muséet14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Biologi är läran om livet och ingenting kan passa bättre som utgångspunkt för en restaurang med höga ambitioner. För att arbeta hållbart och medvetet med det som vi lever av - mat och dryck - krävs kunskap om biologi. Biologi är också namnet på den nya restaurangen i Biologiska muséet på Djurgården. Den kommer att vara öppen för abonnerade sällskap och event och är ett samarbete mellan Skansen och traktör KC Wallberg från Restauration Gubbhyllan på Skansen.