Nu är det lätt att ha koll på badtemperaturen i Linköping och Mjölby

Nu behöver den som vill ta ett dopp vid en badplats i Linköping eller Mjölby inte åka dit och sticka ner tån i vattnet för att få veta om badtemperaturen är lagom, det räcker att ta en titt i mobilen eller datorn.

Tekniska verken har tillsammans med dotterbolaget Utsikt Bredband utvecklat en lösning till Linköpings kommun och Mjölbys kommun som ger information om badtemperaturen på respektive kommuns hemsida. Sensorer har installerats på nio olika badplatser i Linköping och vid Skogssjön i Mjölby. Badtemperatursensorerna skickar information till en portal och visas i en kartvy på hemsidorna.

Här finns direktlänkar till kartorna med temperaturer på badplatser i Linköping respektive Mjölby

Johan Odensåker, nätchef, Utsikt Bredband, 013 - 20 91 74
Johan.Odensaker@utsikt.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se