Nu är festen tillbaka på Golden Hits

I år har Golden Hits varit en av Sveriges mest uppskattade nöjeshus i över 30 år. Nattklubben hette från början Golden Days, men det var först 1992 som Hasse Wallman tog över lokalerna och döpte huset till Golden Hits. Kungsgatan 29 har sedan dess varit det givna valet för en lyckad kväll ute på stan.

2Entertain part of Moment Group

Golden Hits är inte bara känd för sin nattklubb men också för sin underhållning.
Som namnet antyder så handlar allt om hits. Det finns tre dansgolv där husets DJ’s bjuder på allt från schlager till rock, Stockholms populäraste karaoke och två scener till där gästerna kan lyssna till Golden Hits fantastiska artister. Kvällen blir en kombination av mat och dryck tillsammans med hits och underhållning hela natten lång. På Golden Hits är det ”Fun Dining” och inte Fine Dining som gäller. Golden Hits serverar maten du gärna vill dela med dig av på Instagram, samtidigt som du skrattar åt kockarnas uppfinningsrika och humoristiska meny.

- Vi på Golden Hits tycker att förfesten utan tvekan är den roligaste delen av en utekväll. Därför har vi inför den här säsongen skapat en enda lång förfest så att festen aldrig behöver ta slut. Med andra ord, så är det som det alltid brukar vara på Stockholms roligaste fest. Allt är sig likt, men ändå inte, då vi den här säsongen har satsat lite extra för att överraska våra gäster, säger Ola Grönberg, producent.

Sjunger du dina favorithits i duschen, skrålar dem i bilen eller driver du dina arbetskollegor till vansinne när du alltid nynnar på den senaste radiohiten? På Golden Hits sjunger gästerna med i låtarna vi älskar, glömt bort eller hoppades på att förtränga. Fredagen den 26 augusti öppnar Golden Hits upp dörrarna igen. Ett tillfälle att umgås med familj, vänner och kollegor över en rolig kväll med allt från fniss till gapskratt, spontandans och ett hejdlöst firande.

Biljettsläpp den 5 maj, med showpremiär den 26 augusti.

För pressbilder, klicka här.
För mer information om showen samt biljetter besök Showtic.se

För mer information och övriga frågor, vänligen kontakta:
Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!

Magnus Widell rekryteras som COO för Moment Group11.11.2022 10:03:08 CET | Nyheter

Magnus Widell blir Chief Operating Officer (COO) tillika vice VD för Moment Group. Magnus kommer närmast från rollen som VD för Gröna Lund Tivoli i Stockholm, där han under de senaste tio åren varit ýtterst ansvarig för arbetet med att skapa en effektiv och lönsam organisation samtidigt som nöjesparken tillförts nya koncept och målgrupper. Han tillträder sin nya tjänst hos Moment Group den 1 februari 2023.

Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren28.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.