Nu är festen tillbaka på Golden Hits

I år har Golden Hits varit en av Sveriges mest uppskattade nöjeshus i över 30 år. Nattklubben hette från början Golden Days, men det var först 1992 som Hasse Wallman tog över lokalerna och döpte huset till Golden Hits. Kungsgatan 29 har sedan dess varit det givna valet för en lyckad kväll ute på stan.

2Entertain part of Moment Group

Golden Hits är inte bara känd för sin nattklubb men också för sin underhållning.
Som namnet antyder så handlar allt om hits. Det finns tre dansgolv där husets DJ’s bjuder på allt från schlager till rock, Stockholms populäraste karaoke och två scener till där gästerna kan lyssna till Golden Hits fantastiska artister. Kvällen blir en kombination av mat och dryck tillsammans med hits och underhållning hela natten lång. På Golden Hits är det ”Fun Dining” och inte Fine Dining som gäller. Golden Hits serverar maten du gärna vill dela med dig av på Instagram, samtidigt som du skrattar åt kockarnas uppfinningsrika och humoristiska meny.

- Vi på Golden Hits tycker att förfesten utan tvekan är den roligaste delen av en utekväll. Därför har vi inför den här säsongen skapat en enda lång förfest så att festen aldrig behöver ta slut. Med andra ord, så är det som det alltid brukar vara på Stockholms roligaste fest. Allt är sig likt, men ändå inte, då vi den här säsongen har satsat lite extra för att överraska våra gäster, säger Ola Grönberg, producent.

Sjunger du dina favorithits i duschen, skrålar dem i bilen eller driver du dina arbetskollegor till vansinne när du alltid nynnar på den senaste radiohiten? På Golden Hits sjunger gästerna med i låtarna vi älskar, glömt bort eller hoppades på att förtränga. Fredagen den 26 augusti öppnar Golden Hits upp dörrarna igen. Ett tillfälle att umgås med familj, vänner och kollegor över en rolig kväll med allt från fniss till gapskratt, spontandans och ett hejdlöst firande.

Biljettsläpp den 5 maj, med showpremiär den 26 augusti.

För pressbilder, klicka här.
För mer information om showen samt biljetter besök Showtic.se

För mer information och övriga frågor, vänligen kontakta:
Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Upplev en gnistrande vinter med Emil i Lönneberga – på Intiman i Stockholm19.5.2022 08:55:29 CEST | Pressmeddelande

Hos många människor finns det varma och kära minnen kopplade till Astrid Lindgrens älskvärda historier. Emil i Lönneberga är inget undantag. ”Emil, din förgrömmande unge” är en mening som hörts otaliga gånger och som direkt riktar tankarna till den lilla pojken i Katthult. I vinter får vi följa med på Emils hyss och äventyr i en härlig familjeföreställning.

Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här29.4.2022 12:04:54 CEST | Pressmeddelande

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné21.4.2022 08:59:58 CEST | Pressmeddelande

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 22 städer, från norr till söder. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.