Nu avslöjas sommarens nyheter från CandyKing – inklusive konsumenternas val!

Sommaren är snart här och CandyKing höjer förväntningarna genom att presentera säsongens nyheter i lösgodissortimentet på den svenska marknaden. Åtta härliga bitar varav en är framtagen tillsammans med CandyKings lösgodisälskande konsumenter. Det är första, men inte sista, gången CandyKing utvecklar produkter ihop med följare och fans.

Bland nyheterna finns sommarfräscha Fizzypop med smak av jordgubb och banan, Dumle Banan och konsumenternas framröstade favorit Mini Cola-Lakritsflaska! Från och med vecka 19 finns alla bitar att plocka i butik.

– Vi är alla lika glada över att få släppa sommarens godaste nyheter! Men i år är vi lite extra stolta att äntligen få presentera den första godisbiten vi tagit fram tillsammans med våra konsumenter, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige. På vår Instagram gjordes en undersökning om vilken smak man helst önskar kombinera med den populära colaflaskan. Lakrits var en klar favorit så därför lanserar vi nu Mini Cola-Lakritsflaskan som du bara hittar hos oss på CandyKing.

Nyheterna som finns i butik från vecka 19, är:

• Fizzypop Jordgubb & Banan – Lösviktsklassikern Fizzypop nu i smaken Jordgubb och Banan. Kan det bli mer somrigt?! Förlanseras exklusivt hos CandyKing vecka 16.
  • Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Frukt & Lakrits – Frukt = gott. Lakrits = gott. Frukt + Lakrits = Jättegott! Förlanseras exklusivt hos CandyKing vecka 16.
  • Dumle Banan – YES! Äntligen tillbaka. Dumle totally Bananas gästspelar under en begränsad period.
  • Mini Cola-Lakritsflaska – Våra Instagramföljare fick rösta, vi lyssnade. Och häpp – CandyKings egna Cola-Lakritsflaska. Bara hos CandyKing!
  • Nöt-Crème Kokos Mandel – Semesterkänsla deluxe! Kokos och mandel i en drömlik kombo.
  • Smileys – Glada goa gubbar i fruktiga smaker. Får vem som helst på gott humör.
  • Fudge Birthday Cake – Den anrika Lonka-fabriken som tillverkar fudge har fyllt 100 år och det firas såklart med födelsedagstårta. Len vaniljfudge med färgglatt strössel.
  • Jumbo Chokladnougat – Mjuk nougat överdragen med mjölkchoklad. Extra stora bitar så man kan njuta extra mycket.

Med lanseringen av sommarnyheterna fortsätter CandyKing att bygga både sortiment och varumärke samt stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

För mer information, välkommen att kontakta Christin Sunnåker, se kontaktuppgifter nedan.