SkiStarSkiStar

Nu blir det enklare att boka skidresan och köpa vinterprylar online

SkiStar och Klarna inleder samarbete för att skapa en flexiblare och smidigare kundupplevelse i samband med bokning av skidsemestern och köp av vinterprylar. Alla kunder ges nu möjligheten att själv bestämma när och hur de vill betala.

-Vi på SkiStar strävar alltid mot att erbjuda bästa möjliga reseupplevelse. Genom vårt och Klarnas gemensamma kundfokus kommer vi att kunna säkerställa en bättre helhetsupplevelse på skistar.com och skistarshop.com. Samarbetet innebär att vi kan erbjuda våra kunder möjligheten att själva bestämma mellan betalningsalternativen betala direkt, betala senare eller dela upp, säger Mathias Lindström, Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

Semesternedräkningen börjar i samband med bokningstillfället och att köpa en resa ska vara lika spännande som att påbörja den. SkiStar arbetar fokuserat med att erbjuda sina kunder enkelhet, såväl vid bokningstillfället som under vistelsen. Tillsammans med Klarna tar SkiStar nästa steg i att säkerställa att upplevelsen i samband med bokning av skidresan och köp av skidkläder och andra prylar blir både enklare och smidigare.

-På Klarna är kundupplevelsen alltid i fokus och genom att erbjuda flexibla betalningsalternativ till kunderna kan Klarna hjälpa SkiStar att uppnå en smidigare digital upplevelse vid köp online. Vi vet att kunder ställer allt högre krav på en friktionsfri och enkel betalningslösning. SkiStar kan nu på ett bättre sätt möta kundernas krav och därigenom förbättra relationen till kunderna. I förlängningen leder det till nöjdare och mer lojala kunder, säger Pontus Andersson, Försäljningschef i Sverige på Klarna.

I samband med bokning av vinterresan eller köp av vinterprylar kan kunderna nu välja om de vill använda sig av Klarnas betalmetoder Betala direkt, Betala sen eller Dela upp. Samarbetet täcker SkiStars e-handels sajt skistarshop.com samt skistar.com.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Om Klarna

Klarna är en av Europas ledande betalningsleverantörer, och en nyligen licensierad bank, som vill revolutionera betalningar för både konsumenter och handlare. Företaget grundades i Stockholm 2005. Klarna erbjuder konsumenter möjligheten att betala nu, betala senare eller dela upp betalningen över tid, vilket ger en enkel, säker och smidig köpupplevelse. Klarna har idag 90 000 anslutna handlare. Klarna har 2 000 anställda och är verksamt i 14 länder.

Kontakt: Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR press@klarna.com +46 (0) 72 855 83 29

SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen12.3.2019 06:50:00 CETPressmeddelande

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen8.3.2019 11:59:05 CETPressmeddelande

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp1006.3.2019 16:14:13 CETPressmeddelande

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.