SkiStarSkiStar

Nu blir det enklare att boka skidresan och köpa vinterprylar online

SkiStar och Klarna inleder samarbete för att skapa en flexiblare och smidigare kundupplevelse i samband med bokning av skidsemestern och köp av vinterprylar. Alla kunder ges nu möjligheten att själv bestämma när och hur de vill betala.

-Vi på SkiStar strävar alltid mot att erbjuda bästa möjliga reseupplevelse. Genom vårt och Klarnas gemensamma kundfokus kommer vi att kunna säkerställa en bättre helhetsupplevelse på skistar.com och skistarshop.com. Samarbetet innebär att vi kan erbjuda våra kunder möjligheten att själva bestämma mellan betalningsalternativen betala direkt, betala senare eller dela upp, säger Mathias Lindström, Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

Semesternedräkningen börjar i samband med bokningstillfället och att köpa en resa ska vara lika spännande som att påbörja den. SkiStar arbetar fokuserat med att erbjuda sina kunder enkelhet, såväl vid bokningstillfället som under vistelsen. Tillsammans med Klarna tar SkiStar nästa steg i att säkerställa att upplevelsen i samband med bokning av skidresan och köp av skidkläder och andra prylar blir både enklare och smidigare.

-På Klarna är kundupplevelsen alltid i fokus och genom att erbjuda flexibla betalningsalternativ till kunderna kan Klarna hjälpa SkiStar att uppnå en smidigare digital upplevelse vid köp online. Vi vet att kunder ställer allt högre krav på en friktionsfri och enkel betalningslösning. SkiStar kan nu på ett bättre sätt möta kundernas krav och därigenom förbättra relationen till kunderna. I förlängningen leder det till nöjdare och mer lojala kunder, säger Pontus Andersson, Försäljningschef i Sverige på Klarna.

I samband med bokning av vinterresan eller köp av vinterprylar kan kunderna nu välja om de vill använda sig av Klarnas betalmetoder Betala direkt, Betala sen eller Dela upp. Samarbetet täcker SkiStars e-handels sajt skistarshop.com samt skistar.com.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Om Klarna

Klarna är en av Europas ledande betalningsleverantörer, och en nyligen licensierad bank, som vill revolutionera betalningar för både konsumenter och handlare. Företaget grundades i Stockholm 2005. Klarna erbjuder konsumenter möjligheten att betala nu, betala senare eller dela upp betalningen över tid, vilket ger en enkel, säker och smidig köpupplevelse. Klarna har idag 90 000 anslutna handlare. Klarna har 2 000 anställda och är verksamt i 14 länder.

Kontakt: Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR press@klarna.com +46 (0) 72 855 83 29

SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket21.12.2018 08:18Pressmeddelande

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.

BRA BOKNINGSLÄGE BÄDDAR FÖR ÄNNU EN BRA VINTERSÄSONG20.12.2018 07:49Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Nu är vintern här och med kylan har förutsätt­ningarna för snöproduktion varit goda. Med den natursnö som fallit så har vi anläggningarna i gott skick inför jul och nyår. Bokningsläget i antal bokade objektsnät­ter är en procent högre än vid motsvarande tidpunkt förra året innebärande att över 77 procent av säsongens bedömda logiförsäljning redan är uppbokad. Störst ökning ser vi under veckorna som avser jul/nyår. Det är glädjande att vi har en positiv utveckling i logiförsäljning trots att påsken ligger sent i år, vilket leder till en betydligt senare orderingång på påskbokningar.

Över 10 klara artister för Åre Sessions 201918.12.2018 10:00Pressmeddelande

För tredje året i rad avslutas skidsäsongen i Åre med en skidfest endast värdig landets främsta skidort. Festivalen Åre Sessions gör nedslag i Åre under Åre Winter Finale, den 25-28 april 2019 – med musik som tar plats över hela byn och på berget. Tidigare i höst har man presenterat namn som Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz och nu fylls alltså lineupen på med ytterligare ett gäng artister. Festivalen som redan första året gjorde succé, växte och lockade rekordmånga besökare 2018 och förväntas nu nå nya höjder 2019. I Åre är skidsäsongen redan i full gång och med mindre än 50 dagar kvar till alpina VM meddelas en mängd klara artister för avslutningshelgen.

Samarbete leder till 40 nya laddplatser för elbilar och laddhybrider i Åre13.12.2018 15:00Pressmeddelande

Nu blir det enklare att ta elbilen till fjällen – Fortum Charge & Drive installerar nu laddstolpar för normalladdning av elbilar samt laddhybrider. Dessa laddstolpar kommer vara fördelade på 3 stycken parkeringar- 7 laddstolpar i Duved, 8 laddstolpar vid liften ”VM-8:an” och 5 laddstolpar vid Rödkulleliften. Detta ger totalt 40 stycken laddplatser för elbilar och laddhybrider.

Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter11.12.2018 13:00Pressmeddelande

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.