SkiStarSkiStar

Nu blir det enklare att boka skidresan och köpa vinterprylar online

SkiStar och Klarna inleder samarbete för att skapa en flexiblare och smidigare kundupplevelse i samband med bokning av skidsemestern och köp av vinterprylar. Alla kunder ges nu möjligheten att själv bestämma när och hur de vill betala.

-Vi på SkiStar strävar alltid mot att erbjuda bästa möjliga reseupplevelse. Genom vårt och Klarnas gemensamma kundfokus kommer vi att kunna säkerställa en bättre helhetsupplevelse på skistar.com och skistarshop.com. Samarbetet innebär att vi kan erbjuda våra kunder möjligheten att själva bestämma mellan betalningsalternativen betala direkt, betala senare eller dela upp, säger Mathias Lindström, Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

Semesternedräkningen börjar i samband med bokningstillfället och att köpa en resa ska vara lika spännande som att påbörja den. SkiStar arbetar fokuserat med att erbjuda sina kunder enkelhet, såväl vid bokningstillfället som under vistelsen. Tillsammans med Klarna tar SkiStar nästa steg i att säkerställa att upplevelsen i samband med bokning av skidresan och köp av skidkläder och andra prylar blir både enklare och smidigare.

-På Klarna är kundupplevelsen alltid i fokus och genom att erbjuda flexibla betalningsalternativ till kunderna kan Klarna hjälpa SkiStar att uppnå en smidigare digital upplevelse vid köp online. Vi vet att kunder ställer allt högre krav på en friktionsfri och enkel betalningslösning. SkiStar kan nu på ett bättre sätt möta kundernas krav och därigenom förbättra relationen till kunderna. I förlängningen leder det till nöjdare och mer lojala kunder, säger Pontus Andersson, Försäljningschef i Sverige på Klarna.

I samband med bokning av vinterresan eller köp av vinterprylar kan kunderna nu välja om de vill använda sig av Klarnas betalmetoder Betala direkt, Betala sen eller Dela upp. Samarbetet täcker SkiStars e-handels sajt skistarshop.com samt skistar.com.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Om Klarna

Klarna är en av Europas ledande betalningsleverantörer, och en nyligen licensierad bank, som vill revolutionera betalningar för både konsumenter och handlare. Företaget grundades i Stockholm 2005. Klarna erbjuder konsumenter möjligheten att betala nu, betala senare eller dela upp betalningen över tid, vilket ger en enkel, säker och smidig köpupplevelse. Klarna har idag 90 000 anslutna handlare. Klarna har 2 000 anställda och är verksamt i 14 länder.

Kontakt: Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR press@klarna.com +46 (0) 72 855 83 29

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.