SkiStarSkiStar

Nu blir det enklare att boka skidresan och köpa vinterprylar online

SkiStar och Klarna inleder samarbete för att skapa en flexiblare och smidigare kundupplevelse i samband med bokning av skidsemestern och köp av vinterprylar. Alla kunder ges nu möjligheten att själv bestämma när och hur de vill betala.

-Vi på SkiStar strävar alltid mot att erbjuda bästa möjliga reseupplevelse. Genom vårt och Klarnas gemensamma kundfokus kommer vi att kunna säkerställa en bättre helhetsupplevelse på skistar.com och skistarshop.com. Samarbetet innebär att vi kan erbjuda våra kunder möjligheten att själva bestämma mellan betalningsalternativen betala direkt, betala senare eller dela upp, säger Mathias Lindström, Försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar.

Semesternedräkningen börjar i samband med bokningstillfället och att köpa en resa ska vara lika spännande som att påbörja den. SkiStar arbetar fokuserat med att erbjuda sina kunder enkelhet, såväl vid bokningstillfället som under vistelsen. Tillsammans med Klarna tar SkiStar nästa steg i att säkerställa att upplevelsen i samband med bokning av skidresan och köp av skidkläder och andra prylar blir både enklare och smidigare.

-På Klarna är kundupplevelsen alltid i fokus och genom att erbjuda flexibla betalningsalternativ till kunderna kan Klarna hjälpa SkiStar att uppnå en smidigare digital upplevelse vid köp online. Vi vet att kunder ställer allt högre krav på en friktionsfri och enkel betalningslösning. SkiStar kan nu på ett bättre sätt möta kundernas krav och därigenom förbättra relationen till kunderna. I förlängningen leder det till nöjdare och mer lojala kunder, säger Pontus Andersson, Försäljningschef i Sverige på Klarna.

I samband med bokning av vinterresan eller köp av vinterprylar kan kunderna nu välja om de vill använda sig av Klarnas betalmetoder Betala direkt, Betala sen eller Dela upp. Samarbetet täcker SkiStars e-handels sajt skistarshop.com samt skistar.com.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Om Klarna

Klarna är en av Europas ledande betalningsleverantörer, och en nyligen licensierad bank, som vill revolutionera betalningar för både konsumenter och handlare. Företaget grundades i Stockholm 2005. Klarna erbjuder konsumenter möjligheten att betala nu, betala senare eller dela upp betalningen över tid, vilket ger en enkel, säker och smidig köpupplevelse. Klarna har idag 90 000 anslutna handlare. Klarna har 2 000 anställda och är verksamt i 14 länder.

Kontakt: Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR press@klarna.com +46 (0) 72 855 83 29

Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort5.10.2018 10:26Pressmeddelande

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

BÄSTA ÅRET NÅGONSIN – STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ KOMMANDE VINTERSÄSONG3.10.2018 07:54Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Med verksamhetsåret 2017/18 bakom oss är jag stolt över att vi kan presentera ännu ett rekordår för SkiStar! Vi visar tillväxt i de flesta av våra verksamhetsgrenar. Valles vinterveckor i januari, lovperioderna, konferensverksamheten SkiStar Business samt SkiStarshop är alla starka bidrag till resultatförbättringen. Vårt erbjudande står starkt!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.

Attraktiv arbetsgivare för unga5.9.2018 09:00Pressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i fjällvärlden trots stark arbetsmarknad och mindre årskullar. Reseföretaget SkiStar får varje år in tusentals nya ansökningar till sina Skandinaviska skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal och Trysil. I år sökte nära 3 000 personer under ansökningsperioden 1 augusti till 1 september. I likhet med tidigare år är de flesta sökande under 26 år. Åre, arrangör för alpina VM 2019, är mest populär av SkiStars skidorter.