Nu blir det lägre matpriser för de boende i Mölnlycke

Livsmedelskedjan Lidl fortsätter växa i Göteborgsområdet och öppnar nu sin första, efterlängtade butik i Mölnlycke, Härryda. Från och med idag erbjuds de närboende ett stort utbud av bland annat nygräddat bröd, färsk frukt och grönt, kött från Sverige och delikatesser från hela världen.
Lidl Mölnlycke öppnar. Från vänster ser vi Distrikschef Amanda Eriksson, Butikschef Erika Sjögren som klipper bandet och Försäljningschef Christian Pantung.

Idag slår Lidl upp dörrarna till sin efterlängtade butik mitt i centrala Mölnlycke, belägen intill Hulebäcksgymnasiet och Wallenstamhallen. Butiken har 29 anställda och kommer erbjuda kunderna ett stort utbud av bland annat nygräddat bröd, färsk frukt och grönt, kött från Sverige och delikatesser från hela världen. Idag är dessutom över 300 av Lidls produkter Fairtrade-certifierade och Lidl är därmed den livsmedelskedja som har flest antal Fairtrade-certifierade produkter i Sverige.

-Vi har under en längre tid letat efter det rätta läget i området. Tidigare har det bara funnits högprisbutiker i området, vilket lett till att många i området behövt åka långt för att handla hos oss. Nu har vi kunnat öppna på en perfekt plats där våra kunder dessutom kan passa på att göra andra ärenden när de handlar, säger Christian Pantung, Försäljningschef på Lidl Sverige.

Tillsammans med bostadsutvecklaren Bo Aktivt har Lidl Sverige utvecklat ett nytt kvarter i kommunen. Butiken som är belägen mitt i centrala Mölnlycke har närhet till såväl caféer som Systembolaget. Den nyöppnade butiken blir granne med 87 moderna lägenheter där miljö och hållbarhet står i fokus.

Butiken ligger på bottenplan och har en försäljningsyta på 1 100 m2 – inklusive en kundparkering med cirka 40 parkeringsplatser. Den nya butiken har byggts utifrån Lidls butikskoncept med fokus på ljusa och luftiga lokaler.

Mölnlyckebutiken invigdes med bandklippning och baristakaffe från Lidl. På plats i butiken fanns även en kock som lagade mat och erbjöd kunder provsmakning av sortimentet.

Välkommen till Lidl Mölnlycke!
Välkommen till Lidl Mölnlycke!