Nu blir det lätt att plocka rätt: CandyKing introducerar lösgodisemojis

Äntligen slipper du den dåliga stämningen som uppstår när du plockat fel lösgodis åt din partner. Eller besvikelsen i att din familj fortfarande inte förstått vilka dina favoritsorter är! Nu är det världspremiär för CandyKings godisemojis. Från och med vecka 17 kan alla ladda ner 50 populära lösgodissorter till sin telefon. Nu blir det lätt att plocka rätt!

– Våra högst ovetenskapliga studier visar att åtta av tio har känt besvikelse eller frustration när någon köpt med sig ”fel” lösgodis. Kommunikationskonceptet kommer att vara en av grundstenarna på CandyKings nordiska pick & mix-marknad, för att direkt sätta associationen mellan varumärket, lösgodis och personliga favoriter. Vi ser att lanseringen av våra emojis kommer att underlätta dialogen mellan vänner och familj som nu kan dela sina personliga favoriter med varandra på ett enkelt sätt, säger Andrea Lindgren, Head of Brand & Concept, Central Pick & Mix Cloetta.

Från och med vecka 17 finns CandyKings godisemojis att ladda ner hos AppStore och Google Play, sök på ”CandyKing Emojis”. Initialt finns storsäljare som Colaflaskor, Plopp, Körsbär, Center och Hot Lips i digitala emojiversioner, men fler kommer att fylls på över tid. Utvalda produkter finns redan nu även som GIF:ar på Giphy.

– Ur ett shopperperspektiv blir det nu lätt att plocka rätt vilket minimerar både sura miner hemma i TV-soffan men även svinnet som ligger väl i linje med vår hållbarhetsagenda. Inget lösgodis ska hamna i papperskorgen. Konceptet kommer att rullas ut i alla våra kanaler med kul och engagerande butiksmaterial och digitalt content. Vi hoppas kunna bidra till glädjen som uppstår när ens partner, barn eller kompis lyckas köpa en härlig mix av ens absoluta lösgodisfavoriter! säger Sandra Kirstein, Global Shopper Activation Manager, Central Pick & Mix Cloetta, som redan sett till att haffa sin personliga favorit Djungelvrål i emojiversion.

Med lanseringen av kommunikationskonceptet som förstärks med godisemojis fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

För mer information, välkommen att kontakta Andrea Lindgren via e-mail andrea.lindgren@cloetta.com.

Arbetsgrupp:

Nord DDB