Cloetta Sverige AB

Nu blir det lätt att plocka rätt: CandyKing introducerar lösgodisemojis

Dela

Äntligen slipper du den dåliga stämningen som uppstår när du plockat fel lösgodis åt din partner. Eller besvikelsen i att din familj fortfarande inte förstått vilka dina favoritsorter är! Nu är det världspremiär för CandyKings godisemojis. Från och med vecka 17 kan alla ladda ner 50 populära lösgodissorter till sin telefon. Nu blir det lätt att plocka rätt!

– Våra högst ovetenskapliga studier visar att åtta av tio har känt besvikelse eller frustration när någon köpt med sig ”fel” lösgodis. Kommunikationskonceptet kommer att vara en av grundstenarna på CandyKings nordiska pick & mix-marknad, för att direkt sätta associationen mellan varumärket, lösgodis och personliga favoriter. Vi ser att lanseringen av våra emojis kommer att underlätta dialogen mellan vänner och familj som nu kan dela sina personliga favoriter med varandra på ett enkelt sätt, säger Andrea Lindgren, Head of Brand & Concept, Central Pick & Mix Cloetta.

Från och med vecka 17 finns CandyKings godisemojis att ladda ner hos AppStore och Google Play, sök på ”CandyKing Emojis”. Initialt finns storsäljare som Colaflaskor, Plopp, Körsbär, Center och Hot Lips i digitala emojiversioner, men fler kommer att fylls på över tid. Utvalda produkter finns redan nu även som GIF:ar på Giphy.

– Ur ett shopperperspektiv blir det nu lätt att plocka rätt vilket minimerar både sura miner hemma i TV-soffan men även svinnet som ligger väl i linje med vår hållbarhetsagenda. Inget lösgodis ska hamna i papperskorgen. Konceptet kommer att rullas ut i alla våra kanaler med kul och engagerande butiksmaterial och digitalt content. Vi hoppas kunna bidra till glädjen som uppstår när ens partner, barn eller kompis lyckas köpa en härlig mix av ens absoluta lösgodisfavoriter! säger Sandra Kirstein, Global Shopper Activation Manager, Central Pick & Mix Cloetta, som redan sett till att haffa sin personliga favorit Djungelvrål i emojiversion.

Med lanseringen av kommunikationskonceptet som förstärks med godisemojis fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

Mer information
För mer information, välkommen att kontakta Andrea Lindgren via e-mail andrea.lindgren@cloetta.com.

Arbetsgrupp:

Nord DDB
Jonas Björlin/Caroline Wetterholm, Client Director
Tina Munck, Client Manager
Linnea Berglund, Planner
Kalle dos Santos, Art Director
Stefan Gustafsson, Copywriter
Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer
Anna Olivemark, Social Media Director
Moa Severin, Social Media Manager
Jesper Andersson, Media Planner
Christian Björnerhag, Content Designer Studio
Fredrik Källström, Graphic Designer Studio

Produktion

NORDx
Axel Wahlén, Developer
Mattias Nordenham, Senior Digital Designer
Albin Wikander, Technical Project Manager
Prince Talhaoui, Technical Director
Erik Hagström/Stefan Wikström, Producer

Kund
Andrea Lindgren – Head of Brand & Concept, Central Pick & Mix, Cloetta
Sandra Kirstein - Global Shopper Activation Manager Pick & Mix, Cloetta

PR-byrå
Linda Häggkvist, Strateg, Wangari Studio
Sara Furin, Projektledare, Wangari Studio

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Ladda ned bild
Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix
Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix
Ladda ned bild
Candyking Logo
Candyking Logo
Ladda ned bild

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

 

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKings digitala aktiveringsplattform engagerar konsumenter och driver försäljning i butik19.5.2021 09:50:00 CEST | Pressmeddelande

Lösgodis från CandyKing passar alla smaker och tillfällen, precis på samma sätt finns något för alla på vår digitala aktiveringsplattform. Här kommer man in i en färgglad virtuell värld där konsumenter genom till exempel spel och tävlingar lär känna CandyKing på ett enkelt och roligt sätt. Syftet med plattformen är att skapa ett community som engagerar alla lösgodisälskare. Detta gynnar samtidigt butiker med CandyKings koncept genom att driva deras försäljning av lösgodis.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum