Nu blir det möjligt att flyga från Kristianstad till Sälen via Bromma med BRA i vinter

Nu är det klart: BRA adderar Kristianstad till listan av städer möjliga att boka flyg ifrån till Skandinaviens största skidområde Sälen Trysil.

Biljettpriserna för en tur- och returresa till Sälen från Kristianstad via Bromma startar från 1 657 kronor per person, inkl. skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation (917 kronor för en enkel resa).

Till Sälen blir det möjligt att flyga på torsdagar från den 22 december fram till slutet av mars. Hemresa kan göras smidigt både på torsdagar och söndagar. Flygtid till Bromma från Kristianstad är 75 minuter, från Bromma till Sälen 65 minuter.

I anslutning till ankomster och avgångar i Sälen finns busstransport att boka med korta restider till Hundfjället, 10 min, till Tandådalen: 15 min, till Högfjället: 20 min, till Lindvallen: 25 min, till Trysil: 40 min, till Stöten: 18 min, till Kläppen: 45 min. Busstransport bokas separat.

Via BRAs sajt är det möjligt att boka hyrbil som väntar på flygplatsen när planet landar i Sälen Trysil.

Merparten av flygningarna till Sälen kommer att genomföras med BRAs moderna och klimateffektiva propellerflygplan från ATR. Alla utsläpp från BRA klimatkompenseras alltid av flygbolaget utan extra kostnad för de som reser. De som önskar kan dessutom välja att boka BRA Miljö Class som inkluderar biobränsle.

Sedan tidigare är det möjligt att boka direktflyg med BRA till Skandinaviens största skidområde Sälen Trysil från Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Växjö.

I samarbete med Finnair som idag flyger mellan Bromma och Helsingfors blir det i vinter även möjligt att boka flyg från Helsingfors till Sälen via Bromma.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Försvunna Brysselresenärer hittades i flygbolaget BRAs nya, nyinvigda men helgstängda lounge: kakförrådet länsades13.11.2019 09:49:03 CETPressmeddelande

Populärt väntrum: Under helgen som gick saknades plötsligt ett tiotal resenärer som skulle flyga med Brussels Airlines från Stockholm Bromma flygplats till Bryssel. Efter flera utrop och en stunds letande återfanns dock resenärerna i mörkret, i flygbolaget BRAs nya och nyinvigda men helgstängda lounge i flygplatsens gateområde.