Nu blir det Omnis nyheter på Arlanda Express
Omni har i dagarna ingått ett samarbete med Moving Image, som driver ombordkanalen på Arlanda Express, och distribuerar innehåll på tågen och perrongerna.
Ett normalt år åker totalt 3,6 miljoner svenskar med Arlanda Express.
– När flyget kommer igång igen så blir det dels en fantastisk service till alla miljoner resenärer, dels blir det en bra möjlighet för oss att få ännu fler att upptäcka Omnis ledande nyhetsbevakning, säger Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef på Omni.
På skärmarna kommer det att rulla en blandning av inrikes-, utrikes- och ekonominyheter från Omni och Omni Ekonomi.
– Det blir ett flöde anpassat för både privat- och affärsresenärer säger Alexander Frid Kahn.
Samarbetet innebär att Omni och Omni Ekonomi ersätter Expressen och Dagens Industri som tidigare har varit nyhetsleverantörer på Arlanda Express.
– Vi tycker Omni är den perfekta innehållspartnern för Arlanda Express. Omnis urval av nyheter, korta format och digitala, innovativa framtoning rimmar bra med Arlanda Express och deras resenärer, säger Johan Fryksenius, partner på Moving Image.
Båda parter ser fram emot ett långsiktigt samarbete som sträcker sig i flera år framåt.
– Även om resandet har förändrats drastiskt i nuet och förmodligen även på sikt, så kommer Arlanda Express oavsett alltid att var det bästa, snabbaste och mest klimatsmarta sättet att ta sig till Sveriges största flygplats. Då ska det självklart också vara Omnis nyheter där, säger Alexander Frid Kahn.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef, Omni, Telefon: 070-162 91 77
Johan Fryksenius, partner, Moving Image, Telefon: 073-374 71 84
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum