Nu blir det Omnis nyheter på Arlanda Express

Nyhetstjänsten Omni tar över nyhetsförmedlingen på alla skärmar på Arlanda Express. Innan pandemin reste 3,6 miljoner resenärer årligen med tågen till och från Arlanda. ”Omnis nyheter är som gjorda för skärmar i offentliga miljöer”, säger Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef på Omni.

Omni tar över som nyhetsförmedlare på Arlanda Express.

Omni har i dagarna ingått ett samarbete med Moving Image, som driver ombordkanalen på Arlanda Express, och distribuerar innehåll på tågen och perrongerna.

Ett normalt år åker totalt 3,6 miljoner svenskar med Arlanda Express.

– När flyget kommer igång igen så blir det dels en fantastisk service till alla miljoner resenärer, dels blir det en bra möjlighet för oss att få ännu fler att upptäcka Omnis ledande nyhetsbevakning, säger Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef på Omni.

På skärmarna kommer det att rulla en blandning av inrikes-, utrikes- och ekonominyheter från Omni och Omni Ekonomi.

– Det blir ett flöde anpassat för både privat- och affärsresenärer säger Alexander Frid Kahn.

Samarbetet innebär att  Omni och Omni Ekonomi ersätter Expressen och Dagens Industri som tidigare har varit nyhetsleverantörer på Arlanda Express.

– Vi tycker Omni är den perfekta innehållspartnern för Arlanda Express. Omnis urval av nyheter, korta format och digitala, innovativa framtoning rimmar bra med Arlanda Express och deras resenärer, säger Johan Fryksenius, partner på Moving Image.

Båda parter ser fram emot ett långsiktigt samarbete som sträcker sig i flera år framåt.

– Även om resandet har förändrats drastiskt i nuet och förmodligen även på sikt, så kommer Arlanda Express oavsett alltid att var det bästa, snabbaste och mest klimatsmarta sättet att ta sig till Sveriges största flygplats. Då ska det självklart också vara Omnis nyheter där, säger Alexander Frid Kahn.

Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef, Omni, Telefon: 070-162 91 77
Johan Fryksenius, partner, Moving Image, Telefon: 073-374 71 84

Omni tar över som nyhetsförmedlare på Arlanda Express.
Alexander Frid Kahn, affärsutvecklingschef på Omni.

Axel Lindén får Aftonbladets litteraturpris8.4.2021 08:05:00 CEST | Pressmeddelande

Författaren Axel Lindén, som skrivit “Fårdagboken” och “Tillstånd”, tilldelas Aftonbladets litteraturpris 2020. “Axels Lindéns författarskap skildrar ett i grunden förtvivlat tillstånd, men också ett envist motstånd och motvallsliv. Det hanterar också, med humor, det egna hyckleriet, de alltför stora orden, politiken och den förmodade godheten”, säger Aftonbladets kulturchef Karin Pettersson.