Nu drar damallsvenskan igång – så blir Sportbladets satsning
27 juni är det premiär. Nykomlingarna och mesta mästarna Umeå IK FF och Piteå IF DFF, som vann SM-guld 2018, blir först ut i premiäromgången som dessutom innehåller toppmötet mellan FC Rosengård och FC-Vittsjö GIK, ettan mot trean 2019.
– Damallsvenskan är ofta mycket jämn och het hela vägen in i slutomgångarna så det gäller att vara på tå från början. Det gäller även för Sportbladet som kommer göra allt vi kan för att skildra kampen om SM-titeln på allra bästa sätt. Vi har alla väntat länge på att det ska börja och det är härligt att serien snart sätter igång, säger Patric Hamsch.
Redan i maj, när pandemin ännu satte stopp för fotbollen, var det premiär för Sportbladets program ”Segertåget”. Där djupanalyserades de tolv lagen i damallsvenskan av experten Kristoffer Bergström under ledning av programledaren Anna Rydén. Duon är nu redo för att säsongen ska dra igång och fokus ligger på att leverera initierad och högkvalitativ journalistik kring damallsvenskan. Sportbladet kommer dessutom återkommande att sända studioprogram med experter kring utvalda toppmatcher i serien.
Andra nyheter från Sportbladet, utöver ”Segertåget”, för att möta behovet av kvalificerad och initierad sportjournalistik:
- Guldplanen. En serie artiklar om hur varje enskilt lag ska ta hem guldet.
- Stjärnchatten. Under säsongen kan Sportbladets läsare chatta med spelarna det snackas om.
- Rankingen. Sportbladet rankar och listar det mesta under säsongen.
- Veckans Lag. Varje vecka utser redaktionen veckans hetaste elva.
- Livechatt. För att höja pulsen under heta matcher live-bevakas dessa med en chatt där fansen blir en viktig del.
Bevakningen blir omfattande både via Sportbladet.se och Sportbladetplay.se under säsongen. Och det blir en intensiv säsong som nu ska genomföras på fem månader istället för sju ett vanligt år. Det innebär fler fotbollsmatcher på kort tid.
Priset på ett månadsabonnemang på Sportbladetplay.se blir 179 kr. En hel säsongsbiljett kostar 159 kr per månad. Enstaka matcher kostar 129 kr.
– Eftersom matcherna spelas utan publik känns det extra bra att vi kan erbjuda en maffig samling matcher varje månad. Prismässigt ligger vi i månadsabonnemanget i nivå med förra året sett till att antalet matcher per månad nu blir många fler den här säsongen, säger Sportbladets affärschef Katarina Koritz.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Katarina Koritz, affärschef, Sportbladet. Tel: 070-333 12 22. E-post: katarina.koritz@schibsted.com
Patric Hamsch, sportchef, Sportbladet. Tel: 070-945 38 70. E-post: patric.hamsch@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum