NU efter 10 år som artist blir Danny Saucedo först i sin generation med egen show på Hamburger Börs

2Entertain - Part of Moment Group

Danny Saucedo - Så här har du aldrig sett honom tidigare!
”NU” – Ny show med Danny Saucedo på Hamburger Börs.

NU är det äntligen dags för multiinstrumentalisten, sångaren och dansaren Danny Saucedo att ta ytterligare ett kliv och bli den första artisten i sin generation att göra entré på showscenen.

Danny med sin unika profil och sitt speciella scenuttryck i ren Justin Timberlake anda, är högaktuell som en av artisterna i årets säsong av TV4’s "Så mycket bättre" som startar i oktober. Efter två grammis och fyra hyllade album som soloartist har han erövrat svenska folkets hjärtan. I år firar Danny tio år som artist och står starkare än någonsin med ständigt nya hitlåtar på listorna, som ”Dör för dig”, ”Såsom I Himlen” och ”Brinner i bröstet”.

Den 25 januari intar Danny scenen på Hamburger Börs för att leverera en helt unik och nyskapande show, med fascinerande videoteknik, ljus- och ljudeffekter. Det blir energi, musikalitet och mycket dans i en spektakulär inramning. Men även intimt och nära, med mycket humor och självdistans. Allt signerat Fredrik ”Benke” Rydman. Med sig på scen har Danny en stor ensemble med tio av Sveriges absolut bästa dansare och musiker.

"... Med denna föreställning vill jag visa för publiken var jag varit, och vart jag är på väg, men framför allt var jag befinner mig just NU!... " - Danny Saucedo.

”....Jag ser otroligt mycket fram emot att få jobba med Danny, som just NU är en av Sveriges hetaste artister med en otrolig talang och mångsidighet. Ser även med spänning fram emot att se publiken uppleva showen på Börsen, där vi flyttar fram gränserna för vad en sån här show skall vara... ”
 - Fredrik ”Benke” Rydman, kreativ regissör.

”NU” kan ses på Hamburger Börs följande datum:

Onsdag 25 januari 21.00 PREMIÄR !
Torsdag 26 januari 21.00

Fredag 28 april 21.00
Lördag 29 april 21.00

Biljetter släpps den 26 september och bokas via Hamburgerbors.se och Showtic.se

Danny Saucedos show ”NU” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Live Nation, Krall Entertainment och United Stage Artist.

Följ Danny online:Twitter

För mer info eller kontakt med Danny hör av er till:Helene Wigren PR & Beyond
Helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-7527605
Sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se eller tel.076-8936293

Om Danny

Danny Saucedo började sin karriär med att medverka i svenska Idol 2006. Därefter slog han igenom som soloartist med debutalbumet ”Heart Beats” som toppade svenska albumlistan och singlarna ”Play it for the girls”, ”Tokyo”, ”If Only You” och ”Radio” toppade svenska singelistan. Danny har även släppt tre album som medlem i gruppen E.M.D. varav ett album och fyra singlar och toppade svenska listorna med bla. Jennie Let Me Love You och Baby Goodbye. De vann en Grammis för ”Årets låt 2008”.

Under sin karriär har Danny gett ut 4 studioalbum, nu senast ”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa" med hitlåtar som ”Brinner i bröstet” och ”Dör för dig”, den senaste som han även blev tilldelad en svensk Grammis för i kategorin ”Årets låt 2016”. Nu till hösten medverkar han i TV4’s hyllade program ”Så Mycket Bättre”.

OM Fredrik ”Benke” Rydman

Fredrik har sedan 90-talet haft en verksam karriär som dansare, koreograf samt regissör för flera olika projekt, men är mest känd som en av medlemmarna i streetdancegruppen BouncE. Förutom BouncE har Benke varit engagerad i åtskilliga andra projekt. Han skapade en modern version av Tjajkovskijs Svansjön och under hösten 2013 arbetade han som regissör för en ny uppsättning av Macbeth. År 2008 agerade Fredrik "Benke" Rydman jurymedlem i programmet So You Think You Can Dance: Scandinavia. Under Eurovision 2016 i Stockholm trollband hundratals miljoner människor av mellanakten "The Grey People".

NU på fredag 8/9 är det premiär för hans nytolkning av balettklassikern Nötknäpparen som Fredrik har idag positionerat sig som en av landets mest aktuella och sedda koreografer.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar