Nu inleds vinterns festligheter på Lidl

Nu finns Lidls högtidssortiment i landets samtliga butiker. Fram till nyårshelgen kan livsmedelskedjans kunder köpa alltifrån lyxig choklad och macarons till lufttorkade charkuterier och vaktelägg, till riktigt låga priser.

Under Lidls varumärken för fest och högtid, Deluxe och Favorina, finns ett brett spektrum av produkter, alltifrån hjortstek och tonfiskkotletter till marsipanlimpa och Panettone Classico. Från och med nu och hela vägen fram till nyår, fylls Lidls över 200 butiker med festliga specialiteter. Vissa produkter, som Blue Stilton-osten och Crème Brûléen, kommer att finnas i butik resten av året medan Paleta Serrana och mandelnougaten endast kommer finnas under specifika veckor.

- Äntligen närmar vi oss årets bästa mathögtid. Under jul- och nyårshelgerna finns ingen anledning att inte unna sig riktigt goda delikatesser och med våra låga priser räcker godsakerna länge. Mina absoluta favoriter är våra macarons och brittisk cheddar som är två våra många prisvärda delikatesser, säger Denisa Dushi, Teamchef Kampanj/Inköp på Lidl Sverige.

Exempel på produkter i sortimentet:

-        Amerikansk hummer

-        Tonfiskkotletter

-        Strutsbiff

-        Camembert av buffelmjölk

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.