Nu inleds vinterns festligheter på Lidl

Nu finns Lidls högtidssortiment i landets samtliga butiker. Fram till nyårshelgen kan livsmedelskedjans kunder köpa alltifrån lyxig choklad och macarons till lufttorkade charkuterier och vaktelägg, till riktigt låga priser.

Under Lidls varumärken för fest och högtid, Deluxe och Favorina, finns ett brett spektrum av produkter, alltifrån hjortstek och tonfiskkotletter till marsipanlimpa och Panettone Classico. Från och med nu och hela vägen fram till nyår, fylls Lidls över 200 butiker med festliga specialiteter. Vissa produkter, som Blue Stilton-osten och Crème Brûléen, kommer att finnas i butik resten av året medan Paleta Serrana och mandelnougaten endast kommer finnas under specifika veckor.

- Äntligen närmar vi oss årets bästa mathögtid. Under jul- och nyårshelgerna finns ingen anledning att inte unna sig riktigt goda delikatesser och med våra låga priser räcker godsakerna länge. Mina absoluta favoriter är våra macarons och brittisk cheddar som är två våra många prisvärda delikatesser, säger Denisa Dushi, Teamchef Kampanj/Inköp på Lidl Sverige.

Exempel på produkter i sortimentet:

-        Amerikansk hummer

-        Lufttorkade charkuterier