Nu kan du ”droppa in” för antigentest på Min Doktors sommarkliniker

Nu kan du som är symptomfri göra antigentest och få reseintyg även på Min Doktors sommarkliniker. Det innebär att Min Doktor erbjuder antigentest på totalt 32 mottagningar runt om i landet, och ingen tidsbokning krävs.

Min Doktor har sedan innan 23 fysiska vård- och vaccinationsmottagningar runt om i landet där du kan få hjälp med många vanliga sjukdomar och hälsoproblem, vaccinera dig och göra olika typer av covid-19-tester. I sommar har Min Doktor öppnat 12 sommarkliniker, där du nu även kan göra antigentest med reseintyg.

Antigentest med intyg erbjuds på alla Min Doktors mottagningar i Sverige förutom på Nordstan i Göteborg och sommarklinikerna vid ICA Kvantum Flygfyren i Norrtälje och ICA Kvantum Lerum.

- Eftersom våra mottagningar finns där människor rör sig hoppas vi kunna förenkla för våra kunder att ta antigentester. Vi har generösa öppettider och ingen tidsbokning behövs. Min Doktors sommarkliniker ligger alla i anslutning till ICA-butiker och Min Doktors permanenta vård- och vaccinationsmottagningar finns ofta nära ICA Maxi eller Apotek Hjärtat, säger Olof Fredricson, chef för Min Doktors mottagningar.

Provsvaret från antigentestet ser du inom en timme via Min Doktors app eller hemsida, och det medicinska reseintyget, som signeras och stämplas av legitimerad läkare, finns att hämta digitalt inom 4 timmar efter utfört test. Testet kan endast genomföras om du är helt symptomfri vid testtillfället. Utöver antigentest med reseintyg erbjuder Min Doktors sommarkliniker följande tjänster:

• Födelsemärkeskontroll
    Med hjälp av teledermatoskopi kan du få snabb och säker bedömning av hudförändringar.
  • Antikroppstest
    Få svar på 10 minuter på om du tidigare har haft covid-19 och utvecklat antikroppar.
  • TBE-vaccination
    Skydda dig mot den fästingburna virussjukdomen TBE, som kan orsaka både hjärninflammation och hjärnhinneinflammation.
  • Grundskyddsvaccination
    Grundskyddet behöver fyllas på vart 20:e år för att ge ett fortsatt skydd mot difteri, stelkramp och kikhosta.

Min Doktors 12 sommarkliniker:

• ICA Maxi Alingsås
  • ICA Maxi Flygstaden, Halmstad