Nu kommer efterlängtade Lidl Plus

Nu är väntan över för Lidls kunder, Lidl Sveriges kundklubb – Lidl Plus är här. Den nya appen, som bland annat ger digitala kuponger och erbjudanden, kan användas av alla som handlar på Lidl. Den kräver varken en krånglig registrering eller att man är stammis. Det räcker att kunden laddar ner appen i sin smartphone och registrerar sig med mobilnummer och e-postadress för att direkt ta del av alla fördelar.

Idag är nästan fyra av fem svenskar medlem i en eller flera kundklubbar. Lidls kunder har sedan en längre tid efterfrågat en kundklubb och inför lanseringen är Lidls förväntningar på Lidl Plus höga. Den 29 september var det smygpremiär för den nya kundklubben och den 19 oktober är appen i full drift.

- De flesta svenskar är medlem i minst en kundklubb och det har funnits en stor efterfrågan bland våra kunder att vi ska lansera en egen kundklubb på Lidl. Därför är det extra roligt att Lidl Plus äntligen startar i Sverige. Kundklubben har varit en stor framgång på de marknader där den lanserats och jag är övertygad om att Lidl Plus kommer bli samma succé i Sverige, säger Johan Augustsson, Sverigechef Lidl.

- Vår kundklubb är öppen för alla. Oavsett om du är stammis eller handlar någon gång då och då har du möjlighet att betala mindre för din matkasse om du använder vår app, säger Marcus Gustafsson, försäljningsdirektör, Lidl Sverige.

Vid lanseringen kommer kunderna kunna ta del av rabatter, erbjudanden och digitala kuponger via Lidl Plus. Dessutom finns butiksinformation, möjlighet att delta i undersökningar och att få digitala kvitton. Användarna uppmanas också hålla utkik efter skraplotter som förekommer under vissa perioder. Då får användarna en skraplott dagligen när de handlar, där de kan skrapa fram ytterligare digitala kuponger och erbjudanden.

Lidl Plus kommer att utvecklas över tiden och nya funktioner kommer att läggas till. Just nu genomför till exempel Lidl i Polen ett försök med Lidl Pay, där kunderna kan betala med sin Lidl Plus-app. När Lidls svenska kunder är ute och reser kan de dessutom använda Lidl Plus-appen i andra länder.

Appen finns att ladda ned i App Store och Google Play från och med tisdagen den 29 september.

Så gör du:

1. Ladda ned appen Lidl Plus i App Store eller på Google Play
  2. Aktivera appen genom att registrera mobiltelefonnummer och e-postadress
  3. Välj vilka kuponger du vill aktivera
  4. Skanna appen i kassan innan du betalar

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.