Nu kommer efterlängtade Lidl Plus

Nu är väntan över för Lidls kunder, Lidl Sveriges kundklubb – Lidl Plus är här. Den nya appen, som bland annat ger digitala kuponger och erbjudanden, kan användas av alla som handlar på Lidl. Den kräver varken en krånglig registrering eller att man är stammis. Det räcker att kunden laddar ner appen i sin smartphone och registrerar sig med mobilnummer och e-postadress för att direkt ta del av alla fördelar.

Idag är nästan fyra av fem svenskar medlem i en eller flera kundklubbar. Lidls kunder har sedan en längre tid efterfrågat en kundklubb och inför lanseringen är Lidls förväntningar på Lidl Plus höga. Den 29 september var det smygpremiär för den nya kundklubben och den 19 oktober är appen i full drift.

- De flesta svenskar är medlem i minst en kundklubb och det har funnits en stor efterfrågan bland våra kunder att vi ska lansera en egen kundklubb på Lidl. Därför är det extra roligt att Lidl Plus äntligen startar i Sverige. Kundklubben har varit en stor framgång på de marknader där den lanserats och jag är övertygad om att Lidl Plus kommer bli samma succé i Sverige, säger Johan Augustsson, Sverigechef Lidl.

- Vår kundklubb är öppen för alla. Oavsett om du är stammis eller handlar någon gång då och då har du möjlighet att betala mindre för din matkasse om du använder vår app, säger Marcus Gustafsson, försäljningsdirektör, Lidl Sverige.

Vid lanseringen kommer kunderna kunna ta del av rabatter, erbjudanden och digitala kuponger via Lidl Plus. Dessutom finns butiksinformation, möjlighet att delta i undersökningar och att få digitala kvitton. Användarna uppmanas också hålla utkik efter skraplotter som förekommer under vissa perioder. Då får användarna en skraplott dagligen när de handlar, där de kan skrapa fram ytterligare digitala kuponger och erbjudanden.

Lidl Plus kommer att utvecklas över tiden och nya funktioner kommer att läggas till. Just nu genomför till exempel Lidl i Polen ett försök med Lidl Pay, där kunderna kan betala med sin Lidl Plus-app. När Lidls svenska kunder är ute och reser kan de dessutom använda Lidl Plus-appen i andra länder.

Appen finns att ladda ned i App Store och Google Play från och med tisdagen den 29 september.

Så gör du:

1. Ladda ned appen Lidl Plus i App Store eller på Google Play
  2. Aktivera appen genom att registrera mobiltelefonnummer och e-postadress
  3. Välj vilka kuponger du vill aktivera
  4. Skanna appen i kassan innan du betalar

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 195 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Rekordmånga ansökningar till Hållbarhetsakuten - nu har åtta finalister utsetts23.10.2020 09:55:44 CESTPressmeddelande

Rekordmånga projekt har sökt stöd från Lidl Future Initiatives och årets tema Hållbarhetsakuten. Av hela 122 ansökningar har nu finalister rekommenderats av en panel med ledande experter och åtta projekt har valts ut. Ett eller fler av projekten kommer att få ta del av de 11 miljoner kronor som Lidls kunder bidragit med genom en tidigare prishöjning på plastpåsar.

Lidl har dubblerat takten i arbetet för minskat matsvinn29.9.2020 14:32:28 CESTPressmeddelande

Lidl Sverige har under verksamhetsårets första sex månader tagit vara på 85 procent mer mat varje månad jämfört med snittet föregående år. Hittills i år har 868 ton mat räddats genom riktade åtgärder i butik och matdonationer, vilket är nästan lika mycket som under hela föregående verksamhetsår. Lidl tar därmed ytterligare steg mot att uppnå målet om att halvera matsvinnet till 2025 och fortsätter redovisa matsvinnet öppet i såväl antal ton som procentandel av försäljningen.

Från krisläge till internationell export: Lidl Sverige tar Hammars Bryggeri till nya marknader22.9.2020 13:37:35 CESTPressmeddelande

Hammars Bryggeri i Närke blev liksom många svenska mat- och dryckesproducenter hårt drabbade när coronapandemin slog till i våras. Genom en debattartikel i Expressen undertecknad Lidl Sverige kom de i kontakt med livsmedelskedjan och fick på rekordtid till ett avtal som innebar en fördubbling av antal återförsäljare. Nu står de inför expansion utomlands.