Nu lanceres direkte fly fra København og Aalborg med SAS til Sälen og Trysil

Nu bliver det både nemmere og hurtigere at komme til Sveriges og Norges største skisportssteder, Sälen og Trysil, med direkte fly fra København og Aalborg. Adgangen til skiløb i de to lande bliver blandt de bedste i verden med blot 10 minutters transporttid til Sälens nærmest beliggende skiområde Hundfjället, og blot 40 minutter til Trysil fra den nye lufthavn Scandinavian Mountains Airport.

Terminalerne har fire gates og byder bl.a. på café, taxfree-shop og butik.

- Vi er meget glade for at kunne præsentere to flyruter til Sälen og Trysil, der gør det meget nemmere for danskerne at besøge os. Vi får allerede nu besøg af mange danskere på vores skisportssteder, og med den tætte beliggenhed til Sveriges og Norges største skisportssteder, er der stor chance for, at endnu flere danskere vælger at holde skiferie hos os, siger Mathias Lindström, der er salgs-og marketingdirektør hos SkiStar.

Den 29. december åbner SAS flyruterne til den nye Scandinavian Mountains Airport fra København og Aalborg. Ruten fra København til Scandinavian Mountains Airport afgår torsdage og søndage, mens ruten fra Aalborg afgår søndage.

-Vi er det første selskab, der tilbyder internationale ruter til den nye lufthavn. Kombinationen af korte rejsetider, attraktive afgangstidspunkter samt godt skiløb og naturoplevelser i de svenske og norske fjelde er noget, som mange efterspørger. Vi vil fortsætte med at udvikle samarbejdet med SkiStar og gøre det endnu mere enkelt og attraktivt at opleve den skandinaviske vinter," siger Karl Sandlund, Executive Vice President Commercial, SAS.

Antallet af danskere, der bestiller en skiferie på SkiStars skisportssteder stiger støt. Den 26. juni kunne SkiStar rapportere om en stigning på 9 % sammenlignet med samme periode foregående år.

Fakta om Scandinavian Mountains Airport Sälen-Trysil

● Lufthavnen ligger på grænsen til Norge, og er den første, der er blevet bygget i Sverige i 20 år.

● Den er helt privatejet af 33 virksomheder.

● Terminalerne har fire gates og byder bl.a. på café, taxfree-shop og butik.

● Skal forsyne Sveriges største skiområde, Sälen, og Norges største skisportssted, Trysil, med internationale gæster.

● Transporttiden til det nærmeste skiområde i Sälen er 10 minutter. Transporttiden til Trysil er 40 minutter.

● Området er Skandinaviens største vinterdestination. Her er fire skisteder med mere end 100.000 sengepladser på hoteller, lejligheder og hytter.

● I vintersæsonen ligger antallet af overnatninger på over 7 millioner.

● Området byder på 250 pister og en meget bred vifte af restauranter, underholdning, shopping og aktiviteter.

Terminalerne har fire gates og byder bl.a. på café, taxfree-shop og butik.
Trysil
Sälen

SkiStar AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen ejer og driver alpine skianlæg i Sälen, Åre og Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt St Johann i Tyrol i Østrig. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 30 % og samlet set i Skandinavien 41 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Virksomheden deles ind i to segment; Skianlæg - Drift og ejendom & udnyttelse.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

HUNDraprocentig naturnära transfer från nya Scandinavian Mountains Airport till SkiStars skidområden i Sälen20.9.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

I december 2019 öppnas elva flyglinjer från olika orter i Sverige till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil. I samband med det presenterar SkiStar tillsammans med Peakpoints ett nytt mer äventyrligt sätt att ta sig till och från flygplatsen - hundspannstransfer. Men hjälp av tio stycken Alaskian Huskies får gästerna möjlighet att susa genom den vackra fjällvärlden fram till skidåkningen på SkiStars skidområden i Sälen.

SkiStars vinternyheter: mer av barnens favorit Valle, nya boenden i pistnära lägen och invigning av Scandinavian Mountains Airport12.9.2019 08:04:25 CESTPressmeddelande

Barnfamiljerna står i fokus när SkiStar presenterar årets vinternyheter. Det mycket uppskattade barnkonceptet Valle utvecklas ytterligare, det erbjuds ännu mer förstklassig skidåkning och det öppnas fler boenden i bästa Ski-in-Ski-out-lägen. Dessutom öppnas nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil i december med nonstop flyg från Danmark, England, hela fem direktlinjer från Sverige och flertalet flyglinjer via Bromma till Scandinavian Mountains Airport.

Nya flyglinjer från Berlin och Helsingfors ger ännu bättre access till Åre6.9.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den framgångsrika satsningen på VM-orten Åre fortsätter när easyJet startar upp den tredje direktlinjen till Åre Östersund Airport. Det är tyskar bosatta i området i- och runt Berlin som kommer få betydligt enklare att ta sig till Åre. Flygbolaget Finnair startade under sommaren flyglinjen Helsingfors – Trondheim som går fem dagar i veckan, vilket förbättrar tillgängligheten avsevärt för finska skidgäster.