Nu lanseras den nya tidens teleoperatör Th1ng i Utsikt Bredbands stadsnät

En helt ny teleoperatör med fokus på framtidens uppkopplade tjänster för både hem, fastigheter och företag lanseras nu i Utsikt Bredband stadsnät. Bakom operatören, som ska bli de uppkopplade tjänsternas nav med ett enkelt gränssnitt för en mängd olika tjänster finns tidigare ledande personer från bland annat Bahnhof, IP-Only och Spotify.

– Vår ambition är att bli någonting mer än befintliga internetoperatörer på marknaden. Vi vill leverera mer än bara bredband. Tanken är att vi ska leverera ett helhetskoncept kring alla de smarta tjänster för hem, fastigheter och företag som nu börjar komma ut på marknaden, säger Klas Westholm, vd för Th1ng.

Th1ng lanseras nu i Utsikt Bredbands nät, vilket innefattar Linköping, Mjölby, Katrineholm och når både företag, flerfamiljshus och villor i kommunerna.

– Etableringen av TH1NG i vårt nät är ett bevis på att den öppna affärsmodellen verkligen fungerar. Tack vare denna modell kan nya aktörer erbjuda tjänster i konkurrens med stora och etablerade tjänsteleverantörer. Att TH1NG dessutom har ambitioner inom smarta hem ser vi som mycket positivt, säger Ulf Lindberg, Försäljningschef på Utsikt Bredband AB

Klas Westholm, vd, 073-745 48 00
klas.westholm@th1ng.se

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Naturvårdsverket ger bidrag till en bättre vattenmiljö i Linköping5.12.2018 10:03Pressmeddelande

Naturvårdsverket har beviljat bidrag till Tekniska verkens projekt att bygga en ny damm för dagvattenrening vid Gillbergagatan i Tornby, i Linköping. Dagvatten har identifierats som en källa till att föroreningar sprids. Tekniska verken i Linköping vill hitta bättre effektivare lösningar för hantering och rening av dagvatten, för att på så sätt minska den negativa påverkan på hav, sjöar och andra vattendrag. När föroreningar från regn och snösmältning hamnar i våra sjöar och vattendrag innebär det negativ påverkan på de organismer som lever i och runt våra vatten.