Nu lanseras Lidl och Heidi Klums tredje klädkollektion

Nu på måndag den 5 mars lanserar Lidl och Heidi Klum den tredje kollektionen ur ”Esmara by Heidi Klum” - #LETSDENIM. Den nya kollektionen tar inspiration från Heidis hemstad Los Angeles och omfattar utöver damkläder och skor för första gången även ett barnsortiment.

Måndagen den 5 mars inleds försäljningen av #LETSDENIM-kollektionen i svenska Lidl-butiker. Utöver damkläder och sneakers i tre olika färger omfattar sortimentet för första gången även en barnkollektion. Plaggen kommer finnas tillgängliga från 59 till 249 kronor.

Kollektionen erbjuder variationsmöjligheter genom moderna snitt och glada färger som är lätta att kombinera. #LETSDENIM tar inspiration från Heidi Klums hemstad Los Angeles och är baserad på den populära klassikern jeans. Kollektionen blir den första i samarbetet som omfattar kläder för både kvinnor och barn.

- Med utgångspunkt i klassiska vardagskläder kommer vi från och med måndag kunna erbjuda våra kunder lättkombinerade och snygga plagg av högsta kvalitet till bästa pris. Efter två framgångsrika kollektioner presenterar vi nu vår nästa satsning #LETSDENIM och det känns extra spännande att den här kollektionen även innefattar kläder för barn så fler kan ta del av vårt modesortiment, säger Gabriella Goldman, Strategi- och kommunikationsdirektör på Lidl.

#LETSDENIM beskrivs som fantasifull, urban och dynamisk och erbjuder allt från skinny jeans och en oversized jeansskjorta till finstickade tröjor och randiga t-shirts. Kollektionen innehåller också transparenta regnjackor i olika färgtoner och sneakers i tre olika färgvarianter med regnbågsfärgade skosnören som ger kollektionen en rolig och livlig touch. Barnkollektionen kompletteras av trendiga jeans-shorts, skor, t-shirts och en jeansklänning.

Kollektionen är den tredje i samarbetet mellan Lidl och Heidi Klum och utgör en del av livsmedelskedjans breda textilsortiment. På återkommande basis har Lidl alltifrån barn- och babykläder, underkläder och sängkläder till träningsplagg och festkläder. Alla plagg är märka med certifieringen ”Trygg textil” och flertalet är ekologiskt tillverkade.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linn Hultén, presskontakt
E-mail: linn.hulten@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 184 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl storsatsar på hållbar textil16.7.2019 07:43:00 CESTPressmeddelande

Lidl Sverige fortsätter utveckla utbudet av mer hållbara produkter. Nu lanserar livsmedelskedjan ett pilotprojekt kring en ny textilkollektion med biologiskt nedbrytbar textiltryckfärg, certifierad enligt Cradle to CradlesTM guld- och silverstandard. Utöver den nya kollektionen byter Lidl även ut alla egna textilprodukter som innehåller viskos till den mer miljövänliga LENZING EcoVero Viskos, vilket minskar vattenåtgången i produktionen med hela 50 procent.

Byggstart för Sveriges första klimatneutrala butik3.7.2019 15:02:48 CESTPressmeddelande

Idag togs det första spadtaget i bygget av Lidls helt klimatneutrala butik på Gotland. Den nya butiken ska stå klar i juli 2020 och blir inte bara öns första Lidlbutik, utan även pilotprojekt för Sweden Green Building Councils (SGBC) nya certifiering NollCO2. Projektet utvecklas av Lidl tillsammans med SGBC och LINK Arkitektur. Med butiken på Gotland tar Lidl ytterligare ett steg i att minska klimatpåverkan från sina butiksbyggnader.