Nu lanseras Lidl och Heidi Klums tredje klädkollektion

Nu på måndag den 5 mars lanserar Lidl och Heidi Klum den tredje kollektionen ur ”Esmara by Heidi Klum” - #LETSDENIM. Den nya kollektionen tar inspiration från Heidis hemstad Los Angeles och omfattar utöver damkläder och skor för första gången även ett barnsortiment.

Måndagen den 5 mars inleds försäljningen av #LETSDENIM-kollektionen i svenska Lidl-butiker. Utöver damkläder och sneakers i tre olika färger omfattar sortimentet för första gången även en barnkollektion. Plaggen kommer finnas tillgängliga från 59 till 249 kronor.

Kollektionen erbjuder variationsmöjligheter genom moderna snitt och glada färger som är lätta att kombinera. #LETSDENIM tar inspiration från Heidi Klums hemstad Los Angeles och är baserad på den populära klassikern jeans. Kollektionen blir den första i samarbetet som omfattar kläder för både kvinnor och barn.

- Med utgångspunkt i klassiska vardagskläder kommer vi från och med måndag kunna erbjuda våra kunder lättkombinerade och snygga plagg av högsta kvalitet till bästa pris. Efter två framgångsrika kollektioner presenterar vi nu vår nästa satsning #LETSDENIM och det känns extra spännande att den här kollektionen även innefattar kläder för barn så fler kan ta del av vårt modesortiment, säger Gabriella Goldman, Strategi- och kommunikationsdirektör på Lidl.

#LETSDENIM beskrivs som fantasifull, urban och dynamisk och erbjuder allt från skinny jeans och en oversized jeansskjorta till finstickade tröjor och randiga t-shirts. Kollektionen innehåller också transparenta regnjackor i olika färgtoner och sneakers i tre olika färgvarianter med regnbågsfärgade skosnören som ger kollektionen en rolig och livlig touch. Barnkollektionen kompletteras av trendiga jeans-shorts, skor, t-shirts och en jeansklänning.

Kollektionen är den tredje i samarbetet mellan Lidl och Heidi Klum och utgör en del av livsmedelskedjans breda textilsortiment. På återkommande basis har Lidl alltifrån barn- och babykläder, underkläder och sängkläder till träningsplagg och festkläder. Alla plagg är märka med certifieringen ”Trygg textil” och flertalet är ekologiskt tillverkade.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linn Hultén, presskontakt
E-mail: linn.hulten@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidls årsredovisning 2017 klar – ökar nettoomsättning med 11,2 procent13.9.2018 12:15Pressmeddelande

I dagarna offentliggjorde Bolagsverket Lidl Sveriges årsredovisning för verksamhetsåret 2017 (1 mars 2017-28 februari 2018). Nettoomsättningen växte med 11,2 procent, betydligt mer än branschen i övrigt, och närmar sig därmed 10 miljarder i omsättning. Under förra året öppnade Lidl tre nya butiker och tecknade avtal om 24 nya butikslägen och nu rustar man för att växa ytterligare.