Nu lyfter Parrots – relanseras med nytt lekfullt koncept
Den nya designen ska stärka Parrots och förflytta varumärket från ”jaha” till ”vill ha!” för såväl handlare som shoppers och konsumenter. Med över 40 artiklar i sortimentet erbjuder Parrots valfrihet och smakglädje för alla. Samtidigt uppdateras produktstrategin och en pilotstudie för att utveckla butiksupplevelsen med t.ex. digitala lösningar, så som digitala skärmar, är initierad.
Den visuella identiteten har i många år varit oförändrad och med omtaget av nya designen siktar Parrots på en tydlig modernisering anpassad för både fysiska och digitala enheter. Den nya designen, som tagits fram av frilansande AD Magnus Linehag, kammade även hem en andraplats i kategorin Förpackning och en tredjeplats i kategorin Identitet i Resumés Designindextävling 2021.
– Vi vill leverera det bästa utbudet i kategorin och nu sätter vi en ny, fräsch identitet som speglar innehållet, säger Mattias Jönsson, Business Unit Director Pick & Mix, Cloetta Sverige AB. Med Parrots erbjuder vi ett komplement till vårt ordinarie sortiment inom lösvikt. Vårt mål är att lyfta hela shoppingupplevelsen och skapa maximalt värde för både butik och konsument, något vi verkligen ser att vi gör med den här relanseringen, avslutar Mattias.
– Det har gjorts omfattande konsumentstudier där vi testat den nya visuella identiteten och känner oss väldigt nöjda med slutresultatet. Designen har i studierna visat sig fungera på den svenska marknaden och tagits emot väl av slutkonsument, säger Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige AB. Vi ser fram emot att få lansera identiteten och tillföra mer glädje, lekfullhet och njutning i både butik och hem.
Konsumenterna har redan från vecka 46, 2021 börjat upptäcka Parrots nya design i vissa butiker på den svenska marknaden. Från februari 2022 växlar man upp och introducerar nya produkter i sortimentet samtidigt som nya butikslösningar och butikskampanjer rullas ut. Sociala medier och den nya hemsidan där konsumenterna lättare ska hitta information om Parrots sortiment, produkter och recept är också omgjorda och lanserade. Sedan Cloettas köp av Parrots och CandyKing är man nu den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösvikt har en mycket stark position i de nordiska länderna.
Se mer på www.Parrots.se
Parrots förvärvades av Cloetta 2017 med försäljning i Sverige och Finland. Parrots erbjuder ett brett sortiment av natursnacks baserade på naturliga råvaror, utan onödiga tillsatser. Hela sortimentet är fritt från palmolja och använder Rainforest Alliance-certifierad kakao. Med över 40 olika natursnacks erbjuder Parrots bra kvalité, en stund av njutning och god smakupplevelse.
Mer information
För mer information, välkommen att kontakta Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige, se kontaktuppgifter nedan.
Nyckelord
Kontakter
Charlotta BerglindBrand & Activation Manager Pick & Mix
charlotta.berglind@cloetta.seBilder
Länkar
Om
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Matsvinnsaktion med start i påsk: 250 000 påsar Juleskum ska räddas27.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till skärtorsdagen går konfektyrbolaget Cloetta och e-handlaren Matsmart ihop för att med gemensamma krafter rädda över 25 ton Juleskum i två varianter: originalet och chokladdoppat med smak av vanilj. Målet är att öka medvetenheten om problemen med matsvinn. 250 000 påsar ska räddas fram till Sveriges Overshoot Day, den 21:a april.
CandyKing presenterar vårens spännande lösgodisnyheter!7.2.2024 12:38:17 CET | Pressmeddelande
Dags att känna vårpirret, för nu kommer CandyKing med sex spännande nyheter som gör lösgodishyllan till en dröm för alla som gillar mixen av salt, sött, fruktigt och choklad. Vad sägs om Salta Diamanter, en gnistrande lakritsskatt som äntligen introduceras i Sverige? Eller Mini Orca med läcker bubbelgumsmak?
Malacos ikoniska Fizzypop blir glass1.2.2024 08:57:10 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan glass och godis när du kan få det bästa av två världar? I sommar kan glass- och godisälskare njuta av Fizzypop-glasspinnar, med smak av bubbelgum och fizzigt strössel, när de tar plats i Hemglass sortiment.
Väck vårkänslorna med fyra fruktiga nyheter!31.1.2024 10:20:28 CET | Pressmeddelande
Nu är vårvärmen inte långt borta och det är äntligen dags att presentera säsongens frestande nyheter. Fyra härligt söta och syrliga lanseringar intar hyllorna i februari. Nyheterna är Polly Tropical, Läkerol Strawberry och två festliga nyheter från Malaco: Gott & Blandat Juicy Giants och Strimler med smak av Tutti Frutti och Jordgubb.
Cloetta stödjer Musikhjälpens viktiga arbete genom att delta i auktion om sin eftertraktade Juleskumströja15.12.2023 14:48:33 CET | Pressmeddelande
Under förmiddagen kom det till Cloettas vetskap att en av deras unika Juleskumströjor lades ut till auktion hos Musikhjälpen av Muharrem Demirok, Centerpartiets partiledare. Nu tar Cloetta tillfället i akt och stödjer Musikhjälpens viktiga arbete genom att delta i auktionen om tröjan.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum